Süfyaniliğin alkol uyuşturucu çıkmazı – Kuranın ölçüsü – Şeytan pisliği – Cohen

Ben dinimizi değiştirmiyorum, kesinlikle ödün vermiyorum, kesinlikle tavizsiz OLDUĞU GİBİ Kur’an’a dayalı olanı anlatıyorum.

İçkiliyken namaz kılınır demek, “Arkadaşlar için ve namaz kılın” demek değildir. “Ben uyuşturucu bağımlısıyım” diyen varsa -ola ki-, “Yok arkadaş sen sakın namaz kılma” mı diyeceğiz?

<> 2-Bakara/219: Sana sarhoş edicilerden ve kumardan sorarlar: O ikisinde büyük bir günah ve insanlar için yararlar var; ancak günahları yararlarından daha büyüktür de. Ayrıca, sadaka olarak neyi vereceklerini senden sorarlar: “Artanı” de. ALLAH ayetlerini işte böyle açıklıyor ki düşünesiniz…

Sağol. Ancak orada bulunan büyük günah, ikisi birden yok, ayette bu geçmez (ism). Ayetin arapçası lütfen.

<> 2-Bakara/219: Yes’eluneke anil hamri vel meysir* kul fihima ismün kebiruv ve menafiu lin nasi ve ismühüma ekberu min nef’ihima* ve yes’eluneke maza yünfikun…

“Kaçınılması gereken başlıca…” demek, “başlıca” anlamında.

ism >>> Kaçınmak (eş anlamlısı imtina ve uzak durmak ve yaklaşmamak) ama GÜNAH değil. Cunah ve harram kelimeleri kullanılmamıştır.

<> (evet günah kelimesi bu ayette yok)

Ve Kebirun HER İKİ anlamdadır. Başlıca YARAR (menafi) ve başlıca ZARAR, bu ikisinde de büyük-başlıca EŞİT sayıda YARAR ve ZARAR (insanlık için) vardır.

Bu teraziyi sizin davranışınız bozabilir.

ism (peltek s ile) GÜNAH demek değildir. Günah zaten Cunah’tır ve Haram zaten Harrame’dir.

ism >>>>>>> Kaçınılması gereken

ismin Kebir >>> Başlıca kaçınılması gereken şey.

Ama devam ediyor ve yine BAŞLICA faydaları (meNaFi) olduğu da söyleniyor.

Kimin için?

Lil Nasi >>> İNSANLAR için.

Niçin cinler için değil? O da zaten önceden verilmişti “Şeytan bu yollarla aranıza buğuz ve adavat sokar” diye. Şeytan kuşkusuz cinlerdendir.

<> 5-Maide/90: Ey o bütün iyman edenler! İçki, kumar, putlar, kısmet çekilen zarlar, hep Şeytan işi murdar bir şeydir, onun için siz ondan kaçının ki yakayı kurtarasınız.

<> 5-Maide/90: Ya eyyühellezine amenu innemel hamru vel meysiru vel ensabü vel ezlamü ricsüm min ameliş şeytani fectenibuhü lealleküm tüflihun

Evet, bu ayette de düzeltilecek şeyler var: hımar, kumar’ı bağlamıyor. (Oysa önceki ayette bağlıyordu)

Cincilik, cindarlık yani ÜÇÜNCÜ şey, bu doğrudan şeytanlarla direkt temastan doğan bir ameldir deniyor.

Burada murdar dediği şu:

Cinciliğin özü, hulasası >>> ŞEYTANLARLA İŞBİRLİĞİNE dayanmaktadır.

Oysa HAMR’da şeytan (mesela alkolikler için) kabuslar biçiminde görünür, ama burada direkt şeytana sığınma ve işbirliği yoktur. Meysir’de de öyle, şeytan ve nefs ikilemi olarak direksiyon sizin elinizdedir.

<> Eğer 5/90’daki, tüm sayılanları kapsasa idi, “fectenibu” yerine “fectenibuHÜM” yazmalıydı.

Evet, hu ve hum ikisi farklıdır, onu ve onları anlamında. 🙂

<> 2-Bakara/219’de “Sana hamr ve meysir’den soruyorlar. “O ikisinde de zarar ve faydalar vardır, ancak zararlar boyutu, fayda ölçütünü aştığında daha zarar verici olur” de” diye çevirsek uygun olur sanırım?

Evet bu tercüme doğrudur.

<> Allah, “fayda vardır” dediği hamr ve meysir için “ŞEYTAN RİCSİ/PİSLİĞİ” der mi?

Şeytan pisliği açıkça tek bir şeydir >>>>>>>>>> CİNCİLERİN çağrı yöntemleri. İlk ikisi geçerli değildir.

<> Melei Ala’dan beyinlere yapılan yayın ile ayni idi yanılmıyorsam, yani şeytan pisliği?

Bir bakıma evet… Cin suresinde, insanların cinlere sığınıp onların azgınlığını artırdığını ve Nas suresinde de cinlerin ve bunlara uyan insanların birer ŞEYTAN olduğu bildirilmiştir.

<> 72-Cin/6: Ne var ki bazı insanlar, bazı cinlere sığınırlardı ve bu da onların azgınlıklarını arttırırdı.

Bakara suresinde ise büyünün kaynağı ve operatörlerinin ŞEYTANLAR olduğu bildirilmiştir.

Mesela bunlar aslında İfrit denen bir cin tayfasıdır -Süleyman’ın musahhar kıldıkları-. Bunlara baktığımızda büyünün/sihrin kaynağının >>> (Bakara-102) >>>>>> CİNLER (ve dolayısıyla şeytanlaşmış cinler) olduğu anlaşılıyor.

<> Bir ayette (23/89) şöyle deniyor: “… Allah, derler. Öyleyse nasıl sihirleniyorlar?”

Evet. Musahhar kılınmak sihirlenmek. Mecnun olmak >>> Cinlenmek, yani yine sihirlenmektir. Mecnun kelimesi çok iğrenç bir kelimedir. (Leyla ve Mecnun’a rağmen) Efendimizin olmayacağı TEK ŞEY MECNUN olmaktır.

İşte şeytan pisliği kelimesinin açılımları bunlardır candaşlar.

<> Cohen için Büyücü ve Profeet yani Peygamber diyor Hollandaca sözlükte, doğru mu kaptanım? Cohen=Kahin

 

Cohen >>> Kahin (ahbar) demektir. Kehanette bulunan.

Prophet biçimindeki Profet ise >>> EN SAYGIN MESLEK demektir. Daha sonra Peygamberliğe atıfta bulunulmuştur.

Mesela tüm Mısır rahipleri birer prophetus’tur, ama ayrıca tapınaklara gelmiş (Athon gibi) peygamberler vardır ki bunlar asıl peygamberlerdir. (Aten dininden söz etmiştim)…

<> Ok, teşekkür ederim

<> Hocam tşk ederim Allah sizden Razı olsun makamınızı Sabikun etsin

Bilmukabele, duanız duamızdır ve bölüşülmek için dua ederiz.

Derken ben galiba yoruldum gibi -dermişim-.

<> Kaptanım yeni soru?

<> Yormayalım daha fazla

Yeni soruları bekletelim, her gece gelmeye çalışacağım Allah inşaa. Çarşamba günleri ZigZag’ın, bunu unutmayın ltf. Olağanüstü olarak ZZ toplantıları olduğunda da giremiyorum. (Bu bir sürpriz durum)

Pazar günleri çift, Perşembe ve Cuma tek gece olarak bir aradayız bu Allah’ın adının konuşulduğu evlerde…

Geronimo gelmiş, ss, RZİ.

<> Teşekkür ederiz hocam

<> slm slm

<> h geceler

-sohbetin sonu-

Hans von Aiberg, 03/08/2004 (241/08)

Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [  ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.

Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.


önceki bölümü oku | 241 anasayfasına dön | sonraki CHAT’i (242) oku

241-08-icki-namaz-2

Bunları da sevebilirsiniz

Yorumlar