<> 7-Araf/33: Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri-görünenini, gizli olanı-günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah’a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi.
<> Bu ayette ki diğer tercümelere göre her günah haram mı? O zaman içki içip sarhoş olmak günah olduğuna göre, içki içmek ve günah kazanmak haram mı oluyor? İçki içmek haram mı oluyor? Her günah işlemek haram mı oluyor kısaca?
<> 7-Araf/33: “Rabbım” de, “ancak şunları haram buyurdu: Bütün fuhşiyyatı, açığını, gizlisini ve her türlü vebali, ve haksızlıkla bağyi ve Allah’a hiç bir zaman bir bürhan indirmediği her hangi bir şeyi şirk koşmanızı, ve Allah’a bilmediğiniz şeyler isnad etmenizi.”
<> 7-Araf/33: Kul innema harrame rabbiyel fevahışe ma zahera minha ve ma betane vel isme vel bağye bi ğayril hakkı ve en tüşriku billahi ma lem yünezzil bihı sültanev ve en tekulu alellahi ma la ta’lemun
Alt alta yazarak okumaya çalışıyorum.
Kelime fuhuş değil >>> FAHİŞ (Fahiş fiyat gibi) fakat ayette CÛNAH (günah) kelimesi yok. Günah kelimesi hiç geçmiyor. Sadece HARRAME (haram kılınanlar) var.
Şimdi bunu açalım: İçkiliyken namaz kılınabilir. Ama sarhoşken kılınamaz. İçki haram değil, günah değil; fakat sarhoşken namaz kılmak GÜNAHTIR, ama dinden çıkmazsınız. Bu farkı iyice anlayalım.
SEKRET halinde namaz kılmak HARAMDIR. Ama alkollüyken (hatta uyuşturucu etkisindeyken) namaz kılabilirsiniz ne haramdır ne de günahtır. Tıpkı trafik polislerinin belli bir promil alkole izin vermeleri gibi. Aynı şekilde Allah da böyle bir izin veriyor.
Çünkü tarihin yarısı ve dünyanın yarısı içki başta her beyni örten şeyi kullanıyor. Bütün bu insanlar içinde iyi, Allah’a yakın ve namaz vb. kılmak isteyen yok mu? Kesin bir çizgi çekerek hepsini CEHENNEME mi göndereceğiz? Veya teokrat bir rejim kurup kafalarına kurşun sıkıp öldürecek miyiz?
İÇKİLİYKEN namaz kılınabilir, S A R H O Ş K E N kılınamaz. (Cunahtır)
<> Cünax için 2/158,198,229,230,233-236,240,282; 4/23,24,101,128; 5/93; 24/29,58,60,61; 33/5,51,55; 60/10
<> “SEKRET halinde namaz kılmak HARAMDIR.” Peki sekret nedir?
İçkili ve sarhoş olmak, ikisini ALLAH’ımız ayırmıştır. Birinciyi mazur görürken, ikinciyi (Sekar hali=Kusmak, sızmak, çift görmek, yürüyememek, konuşamamak, saçmalamak vb.) hoşgörmez.
“Sarhoşken namaza yaklaşmayın” ayetini yazar mısınız?
<> 4/43’de; “ya eyyühelldhine amenu la taqrebu al Salate we entüm sükarà xattà ta’lemu ma tequlune…” “ey iman edenler, salata yaklaşmayın, sükarà/sakir/sarhoş iseniz, ta ki söylediğinizi bilinceye değin…”
<> Demek ki sükarà/sakir/sarhoş olmak, ne dediğini bilmemek. Yani içkili olmak değil.
“sükarà/sakir/sarhoş iseniz…“
<> Ayrıca bir bardak şarabınyemekle içilmesi kalp damar sertliğini önlediği gibi, dildeki tad alan sinir uçlarını örten yemekten oluşmuş zar gibi örtüyü yok ederek asırı yemek yenmesini de önlüyor. Fransada çok yağlı yemek kültürü olmasına rağmen günde 3 öğünde 1 bardak şarap içen ailelerde hiç kalp krizi yaşanmamış, araştırmalara göre…
<> Bir insan hipnoz, ilizyon, aşırı ve kontrolsüz (sözde) zikir, saatlerce dönerek, kafasını oraya buraya sallayarak da bilinçsizleşebilir, bunlar da sarhoşluğa yol açabilir. Bilincin yitikliğini sadece teskin edici maddelerin aşırı kullanımına bağlayamayız.
Evet haklısın. Kendilerini sahte ekstazilere, dinsel fantazilere, vecd ve haşyeti bir tür tören-ayin içinde toplu hipnoz gibi kullananlara, yani obsesyon denen sahte tadları almaya da bir tür esrime (sarhoşluk) diyebiliriz.
<> A: İçkiliyim: Namaz kılmam ne günah, ne de haram. B: Sarhoşum: Namaz kılmam GÜNAH. C: Sekret halinde namaz kılmam HARAM? B ve C’deki fark nedir?
B=C,
“sükarà/sakir/sarhoş iseniz“
Yani A ve B var, C yok.
<> ok anladım, teşekkürler
Şarap=Sirke aynı şeydir. (Alkol veya sirke asidi ikisinde de vardır). Üzüm şırası bekletilirse kendiliğinden şaraba döner. (Resmen hissedersiniz ve içerseniz kafayı buldurur.)
<> Peygamberimiz sirkeyi çok severdi deniyor hadislerde, bu doğru mu acaba?
Hadislerde değil SİYERLERDE. Her salataya mutlaka sirke kordu. (Turunçlar bilinmiyordu, ekşiltmek için sirke kullanılıyordu.) Şarap muhtevasına tuz eklerseniz tuz asidi yoluyla SİRKE asidi oluşur. (Sirke bir asittir, organik asittir.)
İnsan doğasında ise BAZ özelliği vardır. Sirke ve şarap pH değerimizi nötrler.
Elbette bu saydıklarım asla “İçki için keyfinize bakın” demek değildir. Beni örnek alacak iseniz (Ki tavsiye etmem) son üç ayda iki kez içtim.
<> sızmadan mı içelim? (içmeyenlere sözüm yok)
Hani dendi ya, bir kadeh şarap
<> ilim olmayınca putlaştırılıyorlar. Teskin edici ot çiğneyen bedevinin içkiyi, hapı haram ilan etmesi gibi
Afganistan ahalisi olduğu gibi haşhaş çiğnerler, dünyaya buradan gizli satış yapılır. Fetva ile bu otlar legalleştirilmiştir. Ama kolonya yasaklanmıştır. Kolonya ile ilgili fetva’da: “Güzel koku kadını çağrıştırır. Bu bakımdan erkek ve kadınların güzel kokuları (parfümeri) ve zındık adetlerini bırakıp, çiçek özleriyle veya gülsularıyla yetinmeleri gerekir.”
Çelişki şu ki: Gülsuyu da güzel bir koku değil midir? Ve çiçek usarelerinden yapılan alkolsüz preparatlar, daha kötü bir alkol türüyle, öldürücü ve kanserojen alkol (Etil alkol değil, metil alkol) ile yapılmaktadır.
Hatırlarsanız, bu sahte fakat öldürücü alkolden sahte rakı ve votkalar üretilmiş, bir kaç kişi de komaya girip ölmüştü. Şimdi bu alkol, tüm Tesettür ve islami mağazalarında satılıyor, bunları sürüyorlar, sürüştürüyorlar.
İslamda yeni bir adet: Kardeşim ben müslümanım, Etil alkol değil metil alkol kullanırım. 😉
<> 🙂
Yani Alkoller ikiye ayrılır:
a) Yararlı etil alkoller -ki bunu ayyaşlar ve şehvaniler kullanır-
b) Zararlı metil alkoller -ki bunu da müslümanlar kullanır-
Bir dinde bu kadar çelişki nasıl bir araya getirilmiş???
<> hadisler ve fetvalar ile
<> müslümanlıkta zaten herşey terstir!
<> 5-Maide/91: inne ma yüridü el şeyTanü en yuqıA beyne küm el Adawete we el bağDae fi el khamrı we el meysiri we yeSudde küm An dhikrillahi we An el Salate fe hel entüm müntehune
<> Bu ayet de yanlış yorumlanıyor.
HAMR >>> Beyni örten. MEYSİR ???? Şimdi ayetin Türkçe’sini yazar mısınız?
<> 5-Maide/91: Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah’ı anmaktan, namazdan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi?
[] 5-Maide/91: Şüphesiz şeytan, murad eder, aranıza düşmalık ve bağz sokmayı, hamr ve meysir içinde, ve sizi Allah’ın zikrinden uzaklaştırmak, ve salattan. O halde nehyeden / nehyetmiş / nehyedilmişlersiniz, değil mi?
<> bireysel kumar
HAMR ve MEYSİR (Hımar ve kumar) için YASAK yok. Burada nefsiniz ile şeytan arasında bir savaş veya işbirliğinden söz ediliyor. HAMR (Tüm uyuşturucular) sizi sarhoş etmedikçe Z A T E N namaz kılabilirsiniz. Değil mi?
<> evet kılabiliriz
<> “Hamr ve meysir”in nehyi değil de, şeytan’a uymaktan nehy olunmak gibi. O hale gelmeyin deniyor? Doğru mu?
Evet, NEFSİN zaafından söz ediliyor, ki “Nefsin tutkuları 72 şeytan kuvvetindedir” denilegelmiştir.
-devam edecek-
Hans von Aiberg, 03/08/2004 (241/07)
Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.
önceki bölümü oku | 241 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku