Dabbetül Arz – Zülkarneyn – Tarık Seması – Hadis eğlencesi – Kur’an şaka değildir

<> 27-Neml/82: O söz tepelerine indiğinde, yeryüzünden onlar için bir dabbe/debelenir gibi yürüyen bir canlı çıkarırız da o onlara, insanların bizim ayetlerimize gereğince inanmadıklarını söyler.

Evet, “O söz tepelerine indiğinde, yeryüzünden onlar için bir dabbe/debelenir gibi yürüyen bir canlı çıkarırız da o onlara, insanların bizim ayetlerimize gereğince inanmadıklarını söyler.”

SÖZ DEĞİL >>>>>> HADİSE;

yeryüzünden DEĞİL >>>>>> YER ALTINDAN!

Onlar için bir dabbe/debelenir gibi yürüyen bir canlı çıkarırız

DABBE >>>>>> DEEP, DEPTH.

YÜRÜMEK diye bir şey yok AYETTE!

bir canlı çıkarırız” >>>>>> CANLI KELİMESİ de yok ayette!

Arapçası lütfen.

<> 27-Neml/82: ve iza vekaal kavlü aleyhim ahracna lehüm dabbetem minel erdi tükellimühüm ennen nase kanu bi ayatina la yukinun

Ve iza vekaal kavlü aleyhim

VE = Ve

iza (Whenever)

ve = ve

kaal >>>>>> To say

aleyhim = Üzerlerine (towards to, onto). (DİKKAT yerden, yeraltından değil, YUKARIDAN ÜZERLERİNE.)

ahracna lehüm = İhrac’dan harice çıkarılmak. (Ahracel Mer*a’yı hatırlayınız >>>>>> Ala suresi.)

lehüm = To him [them]

dabbetem minel erdi  DABBE (Yer altı)

minel = den, dan (from)

Erd = earth

Şimdi buraya kadar olan ayeti sizler yanyana getirip yazar mısınız -ltf-?

<> O hadise yukarıdan üzerlerine indiğinde, yeraltından onlara bir dabbe/debelenir çıkarırız.

Şimdi bunun kim olduğunu anlayalım. (Neden yukarı?)

Ve iza vekaal

VE iza VEkaal

iki tane AND var.

Bunun anlamı şu:

iza >>>>> ortaların ortası (digi fonksiyon=Determinant ana sayı);

ZAMAN kelimesidir aynı zamanda… (When U come=Geldiğinde, geldiği zaman -soru edatı değil-)

Ortaların ortasına >>>>>> ZAMAN FONKSİYONU olarak >>>> BAĞLAN.

Ortaların ortası şudur: KEHF; onun ortası da 83. ayet. (Başlarına gelen söz.)

Neml/82’yi Kehf/83’e bağlıyor.

<> 18-Kehf/83: Sana Zülkarneyn’den de sorarlar: De ki: “Size ondan bir hatıra okuyacağım”.

 

Dabbe’nin >>>>>>>>>>>>>>>>  ö n c e l i k l e  ve kesin >>>>> ZÜLKARNEYN(ler)DEN olması gerekir. Bu teyid ediliyor.

YUKARIDAN GELMEK >>>>>> TARIK SEMASI >>>>>> Dabbenin Tarık Seması’ndan gelmesi OLMAZSA OLMAZ ŞARTTIR!

Sema’ya (TEK SEMA) çıkarsanız, TEK ARZ’A yani YERALTINA (Mahşer toprağına) GİRERSİNİZ.

Pekiyi nedir yukarıdan gelen SÖZ?

KUL (de ki) kapsamından mı yoksa HADİS kapsamından mı?

Tarık [Lokman] suresindeki “HADİS” kelimesi lütfen (ilgili ayet).

<> 86-Tarıq/13: Ki o, tam bir biçimde ayırt eden bir sözdür.

Hadis >>> Hadis diye geçiyor. Tarık içindeki “O bir HADİS eğlencesi DEĞİLDİR” ayeti, devamı.

<> 86-Tarıq/14: O asla bir şaka değildir.

<> 86-Tarıq/14: we ma hüwe bi el hezli

<> 31-Lokman/6: İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alır. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.

<> 31-Lokman/6: ve minen nasi mey yeşterı lehvel hadısi li yüdılle an sebılillahi bi ğayri ılmiv ve yettehızeha hüzüva* ülaike lehüm azabüm mühın

lehvel hadısi

hadısi

HADİS >>>>>> ŞAKA SÖZ.

ALLAH SÖZÜ (Kavli) İLE ŞAKA (Kul sözü=HADİS) OLMAZ anlamında.

Kur’an’ı birbirine tamamlatma REML işi yapıyorum. Bu sizi sıkıyor ama bilmek zorundayız.

Hans von Aiberg, 28/12/2003 (210/03)

Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [  ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.

Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.


önceki bölümü oku | 210 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku

210-03-dabbet-remil

Bunları da sevebilirsiniz

Yorumlar