Nisa suresi 102 ve 103’ü rica ediyorum.
<> 4-Nisa/102: Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. [Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kafirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.]
<> 4-Nisa/103: Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah’ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.
İstersen bir de 101.i yazalım ki namazın nasıl kısaldığını görelim.
<> 4-Nisa/101: Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kafirlerin size kötülük etmelerinden endişe ederseniz, namazı kısaltmanızda size bir günah yoktur. Şüphesiz kafirler, sizin apaçık düşmanınızdır.
“Namaz seferde kısaltılır”, bunu anladık mı?
<> Evet
(Sefer yolculuk halidir ki savaş ve eşkıya pkk korkusu da buna dahildir.)
Dikkat: “Sen içlerinde bulunup da onlara namaz kıldırdığında…” Yani “Sen İMAM olduğunda” diyor.
“Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar“….
“Onları İKİYE ayır” diyor. Önce birinci grup gelsin namazını kılsın. Bir rekat tamamlanınca öteki grup da gelsin ve ikinci rekatı kılsınlar. Arkadaki cemaat namazı KISALTIYOR, yani birer rekat kılıyorlar.
AMA İMAM KISALTMIYOR, Yani iki grubun da namazı bitirmelerini bekliyor. İmam namazı kısaltmıyor ve normal günlerdeki gibi kılıyor.
Yarısı bir rekat eden NAMAZIN tamamı kaç rekattır?
??????????
<> Birer rekat olduğunu nerden anlayacağız?
<> Bir rekat orada açık
<> Anladığım kadarıyla farz namazlar iki rekat
<> Namazın iki rekat olduğunu nereden anlıyoruz? Genel olarak namazı kast ediyorum
İmam namazı kısaltmıyor. (Kısaltsa o da bir rekat kılmış olacak insanları ikiye ayırması gerekmiyor.)
<> “Secdeye” diyor.
Secde bir rekatın bitimidir.
<> “Secdelerini bitirince” demiyor, tek secde var.
Evet her bir grup BİRER secde edecekler. İlki edecek ikincisi etmeyecek diye bir şey yok.
Namaz 4 hareketlidir.
Kıyam ile rekat başlar, Rüku ile eğilir, Secde ile rekatı tamamlarız. Ayağa kalkar ikinci rekata başlarız. Namaz bitince de oturur KA’DE ederiz, yani dördüncü hareketi yaparız. Bu dördüncüsü Namazı bitirir. Secde ise rekatları ayırır.
Anlaşılmadık bir şey var mı? YORUM istiyorum. Yoksa reklamımı yaparım kahrederim sizleri.
<> Kıyam-rüku-secde-ka’de, tam olarak nasıl yapılır?
Kıyam dik duruş. Rüku 90 derece eğiliş. Secde 180 derece eğiliş (Yer ile bir olmak). Kade=Oturuş.
Namaz iki rekattır. İki rekatı aradaki secde ayırır. Kade ile de namaz biter. Yani sağa sola selam verirsin ve namazı kade halinde tamamlamış olursun.
<> Evet peygamberimizden bu güne namazdaki hareketlerde bir değişme olmadı ama mesela ellerini bağlaman şart değil dik durman yeterli.
El bağlamak arzuya bırakılmıştır. Önemli olan beden hareketlerinin temel olanlarıdır. Hani baskette smaç, ribaund vb. var ya.
<> 3 rekat namaz var. Bir tane artı yapmamızın iyi olacağı var. Bir de dua mı var?
3 rekat namaz yok, ÜÇ VAKİT var. Çünkü namaz müminler üzerine vakitli olarak farz edilmiştir.
“Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah’ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.”
Bu da üç vakittir. Her namaz ikişer rekattır. Haniflik zordur. Hanif olmak çok ama çoook zordur. Hafif olmanın da dayanılmaz hafifliği vardır elbette…
<> Ayet yerine hadis uydurup onu islam diye yutturan nice nesiler gitti cehenneme Allah’a iftira edip onun Hanif dinini insanlığa anlatamadan gittiler
Evet. 3:114 [Ali İmran-114] grubumuz “Hanif dinden” söz edene kadar onu kimse bilmiyordu, sanki duymamışlardı. (Hoş şimdi de bilmiyorlar ya, Hanif’i hanefilik sanıyorlar, mezheb sanıyorlar.)
-devam edecek-
Hans von Aiberg, 17/10/2001 (010/10)
Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.
önceki bölümü oku | 010 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku