HANS von AIBERG'İN YENİ YAZILARI - 93 :

“Namaz”

Öncelikle namazı üç vakit ve iki rekat kılmaktan kaçınmanın hiçbir mazereti yok. Şöyle ki: Gündoğumundan öğlen dikmesine kadar 2 rekat; öğlen dikmesinden akşam ak ve kara ipliği ayırdedemeyene kadar 2 rekat daha ve tüm gece 2 rekat daha...

Namazı gündüz (okul vb.) mazereti olanlar YAKIN saatlerde kılabilirler: Yine şöyle ki: Sabah çok erken kalkabilirsin. Önce gece namazını kılarsın. On dakika sonra da SABAH girince, SABAH'ı kılarsın. Yani öğlenin son ucu (Zülafem, akşamın kararmaya başlaması) olan zamana kadar SERBEST kalırsın. Kuşkusuz okuldan çıktığın vakit bundan çok erkendir, evinde rahatlıkla yetişip kılabilirsin.

Ya da ÖĞLEN paydosunda abdest alırsın, önce Sabah olan namazı kılar, 10-15 dakika sonra da giren ÖĞLEN namazını kılarsın. Artık geriye sadece GECE namazın kalmıştır ve sen tamamen günboyu özgürsündür.

Ya da Akşam girmeden 10 dakika önce öğle namazını kılıp, on dakika sonra akşam olunca da akşam namazını kılarsın ve tüm gece özgürsündür. Tüm diskotekler sabaha kadar senindir (İçki içmek bile namaz kılmaya engel değildir, içkili olanlarımızın da NAMAZ kılması zorunludur. Sadece çift görecek, konuşması peltekleşecek kadar SARHOŞ olmak NAMAZA engeldir).

Tüm bunlar Allah'ımızın bize sunduğu kolaylıklardır. Ne Yezidilerin ne de Şia'nın kıldığı biçimde namaz kılmamalısın. Niyet edip, sadece kısa bir sure (Mesela fatiha) oku, sonra rükuya, secdeye gidip, bunu yinelersin ve oturuşta bir zammı sure (Mesela ihlas) okuyup sağa-sola SELAM dersin. Namaz bitmiştir, Allah kabul etsin!

Miskin Nefsimize şeytan namazı ZOR ve sevimsiz gösterir. Allah da onun tersine namaza kolaylık göstermiştir ki, bunu da yapmazsan artık, kulaklarınızı çekerim. Senin bahanen kalmamıştır artık. Herkes (arkadaşların) kendi bacağından asılırlar. Hesabı ALLAH'a sadece ve sadece sen vereceksin, arkadaşlarının mazeretleri değil! Namazı kıldığını HİÇ BELLİ ETME! O Allah ile arandadır. Namaz bitince, dilediğin duayı, niyazı yapabilirsin. Allah'ımız DUALARA icabet etmesiyle MEŞHURDUR.

Son bir not daha: Eğer ola ki abdest bir sağlık sorunu biçiminde sık bozuluyorsa, boy abdesti bile gerekiyorsa, SUYU UNUT ve O AN, hemen topraktan teyemmüm al. Giysilerin ne kadar kirli olursa olsun, o TEYEMMÜM, tam bir jokerdir. Bunlar toprakla dahi olsa abdest almaya MAZERET değildir. Suyu kullanacağın rahatlığa kadar TEYEMMÜM sana Allah'tan kolaylık olarak verilmiştir ve bunu gönül rahatlığıyla kullan. Böylece HİÇBİR ŞEY NAMAZ KILMAMAYA da mazeret değildir.

Kendini yaşça küçük ve acemi görmemelisin. ANNE ve BABA olacak erginliğe (Rüşte) gelip de akıldan zoru olmayan herkes ACEMİ (Acem>İranlı) değildir. Sadece Sabii çocuklar ACEMİDİR! Sen, senden sonra gelenlerin ATASISIN! Belki senden üç asır küçükler vardır bir yerlerde, kimbilir! Bırak onlar acemi olsun. Sen USTASIN artık! Kimseye (Ailene bile) göstermeyerek ŞİMDİ Namaza başlayacak kadar usta, AKİL-BALİĞ'sin, rüşdünü isbatladın ve artık sorumlusun. Namaz sadece Kur'an BİLİMİ yapılırken TEHİR şartıyla kılınmaz. Onun dışında kadınlar bile muayyen günlerinde dahi, teyemmümle namazı dilerlerse kılabilirler. Kan, hangi vasıfta olursa olsun asla PİS değildir. Öyle olsaydı, damarlarımızda PİSLİK taşıyor olurduk. SÜT denen tek ve başat gıda bile göğüsteki süt bezelerine gelen kanın SÜT haline dönüşmesidir-ki bu olmazsa, insanlık olmazdı.

ÖZCANDAŞIM Hoş kal dost kal!

 

13 Mart 2003