Slm&slm. Her yeni geleni sevgiyle kucaklıyorum.
Resulullah’a sormuşlar: “Hurmaların daha bol olması için, Allah’a dua etsek de, aşı yapmasak Allah bize yeter mi?” Resulullah da demiş: “O nasıl söz Allah Kafidir, O her şeye yeterlidir.”
Bu sözü başka türlü anlamışlar ve o yıl hurmalar aşılanmamış. Tabii sonuç fiyasko, Mekke böyle bir hurma kıtlığı çekmemiş. Gelip Resulullah’ı suçlamışlar: “Hani Allah yeterdi?”. Resulullah da buyurmuş: “Siz Allah’ın sıfatı üzerinde konuştunuz, ben Hurma’yı anlamadım bile…”
Allah da ayeti gönderiyor: “Allah El Wekil; Önce tedbir sonra tevekkül” diye…
“Ben Allah hiçbir yere sığmam ama bir mü’minin kalbine hemen sığarım”
Ya da “Allah size Şahdamarınızdan daha YAKIN ve Yakin’dir” ayeti gereği anlamamız gereken kalb bu…
Eğer ilmin kapsamında tasavvuf varsa doğrudur. Ama bence tasavvuf bir İLAHİ SANATTIR. Sanat başka bilim başka… Bilimin tek doğrusu vardır. (E=mc² gibi ikincisi yoktur.) Ama tasavvufun çoooook doğruları(!) vardır:
a) Tasavvuf
b) Diyalektik Materyalizm
c) vs. vs.
<> sanatta duygular etken ilimde AKIL mı hocam.
Sanatta duygular ve bilimde akıl egemendir ama… KAYNAĞI T E K ‘dir. K A L B .
Kalb dört bölgedir: İkisi işitir, ikisi sindirir. Kulakçıklardan biri SANATA diğeri BİLİME yöneliktir. Karıncıklardan biri evlendiğimiz kişiye, beşeri aşka, sevdiğimize diğeri sadece çocuklarımıza (Rahman baba, Rahim anne) olarak aittir.
<> bildiğimiz kalp?
Evet ama bu kalbin aynadaki bir karşılığı vardır: Sağ ve sol yer değiştirir. Bildiğimiz kalb mesela bir kilodur. Ama kalbe düşen korku mesela eksi iki kg.dır.
Yani kalbin dört adı vardır:
1. Maddi kalb=Cesede ait olan ana motor.
2. Yürek=Bu motoru bir amaca yönlendirmek (YÜREKLİLİK).
3. Gönül=Bu amaca adanmak (GÖNÜLLÜLÜK).
4. HABLİLVERİD=Allah’ın yer aldığı kalb mekanı.
Kalbin dört bölgesine dört ayrı unsurumuz yapışmıştır:
1. Cesed (Aortizma bölümüne girer. Bedenimizi temsil eder)
2. Nefs (Özgün kimliğimiz, TAAA kendimiz)
3. Ruhumuz (Bilincimiz, zihinsel boyutumuz)
4. Bizzatihi ALLAH‘ın Ü F L E D İ Ğ İ kendi zatıalleri… Cemali…
Yani bu sonuncusu derin bir konu…
İşte böyle [candaş]… Kalbin literatürü bu… Onu sen de hissedersin. Bir yetim görsen, önce neren sızlar… K A L B İ N . Ama yoğun düşünürsen neren etkilenir? B E Y N İ N
Seversen kalbin. Düşünürsen beynin.
-devam edecek-
Hans von Aiberg, 09/12/2001 (031/01)
Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.
önceki CHAT’i (030) oku | 031 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku