Buna bir örnek ayet de şu: “Zannederek, paranoya ve ğıybet ile suçlamak büyük bir günahtır.”
En büyük üç günahtan biridir. (İlki Allah’a ortaklık ya da inkar koşmak, ikincisi namuslu bir kadına ZİNA isnad etmek, üçüncüsü de ZANNETMEK.)
<> Bu hataya çok insan düşüyor maalesef.
Hele gençlikte… Uzanamadığımız ciğere mırdar demek için, gururu kurtarmak için bu işi hangimiz yapmadık ki… Ama GENÇLİK AFFEDİLMEK içindir. Ben Müslüman olmadan önce bunu yapmıştım.
Beni reddeden biriyle fantaziler icad edip arkadaşlara anlatmıştım ve halen utancımdan kahroluyorum. (Şu anda da kızardım, yanaklarımı ateş bastı.) O bir kere oldu ve zaten hristiyan hatta ateisttim o zamanlar…
Ama ZANN ile gıybeti tahminen on-onbeş kez yaptığımı hatırlıyorum, hem de müslümanlıktan sonra. ZANN=PARANOYA’dır.
Hocam insanlar hata yapar. Önemli olan hatasını kabul edip af dilemektir. En kötüsü zannettiğini reddedip yanlışta ısrar etmek.
Zaten af=aldığım her nefes. Gençlik hataları affedilmek içindir. Ama kemikleşilince KATMERLİ geri döner… Allah indinde 40 yaşa kadar “GENÇLİK” sayılıyor ayette böyle bu…
Hani çok kaba bir deyim: “40 yaşına kadar eşektim” anladım geri döndüm. Ama kırkından sonra ısrar ediyorsam affedersiniz adım “Eşşoğlueşek” oluyor.
<> Hangi ayet?
Bilirsiniz canım ayetleri.
“Kırkından sonra azanı teneşir paklar” diyoruz ya. Arayın Kur’an’daki kırk yaş ayetlerini bulursunuz.
<> Hocam edip yüksel de buna benzer birşeyler yazıyor. Anacak onun yazdıkları çok abartılı. Vatandaş diyor ki: İnsan kırkından önce ölürse günahsız olurmuş.
Olur mu öyle şey. 40 yaşına kadar günahların affedilme katsayısı çok yüksek. Kırkından sonra ise sıfıra doğru bir düşüş var.
Bunun ne alakası var 40 yaşına kadar masum olmakla? Biz akil-baliğ olmamış ÇOCUK/SÜBYAN mıyız? Vatandaş saçmalamış. Akil-Baliğ’lik ötesinde bir SÜBYANLIK daha yok ki?
<> Sorumluluğun başlaması tam olarak nasıl bir durum gerektiriyor?
Şöyle bir durum: 12-13 yaşında akil-baliğiz ama bir yandan da çocuğuz resmen…
Hataların affedilme katsayısı 100 üzerinden 99 diye başlıyor ve kredi 40 yaşında yüzde-birkaça düşüyor.
Çünkü o yaştan sonra KAN durulabilir. İnsanın beyni eğlenceden hatta ateizm propagandasından yorulabilir. Gerçeğe çağrı başlayabilir.
İnsan erken emekli olup, kendine vakit ayırarak o yaşlara kadar bulamadığı veya haşir-neşir (içli-dışlı) olamadığı ya da vicdan hesaplaşması yapamadığı Allah’ı bulabilir…
<> 46-Ahkaf/15: Biz insana, ana-babasına iyilik etmesini tavsiye ettik. Annesi onu zahmetle taşıdı ve zahmetle doğurdu. Taşınması ile sütten kesilmesi, otuz ay sürer. Nihayet insan, güçlü çağına erip kırk yaşına varınca, der ki: “Rabbim! Bana ve ana-babama verdiğin nimete şükretmemi ve razı olacağın yararlı iş yapmamı temin et. Benim için de, zürriyetim için de iyiliği devam ettir. Ben sana döndüm. Ve elbette ki ben müslümanlardanım.”
Evet yukarıdaki ayetin aşağı yukarı açılımını yapmışım. Ama bunu salt günahsızlık diye yorumlayan bir mürted var. Yani adamın fikrine göre 40 yaşından önce ölen günahsızmış, melekmiş.
<> Evet aynen öyle yazmış sitesinde, insanların kafasını karıştırıyor
Aynı kişiden söz ediyormuşuz. Onun sitesinde yazmasına gerek yok. 18 yıldır tanırım onu… Bunu benimle tartışmıştı bir ajansta…
Ona Hz. Hızır’ın BEŞİKTEKİ BİR ÇOCUĞU öldürdüğünü anlatmıştım. Ama öyle bir demagog ki: Hızır Melek oldu. Azrail’miş meğer. Çocuğun canını onun için almış.
Hızır kelimesinden nefret ediyor. Hızır’ı duymamak için “Hızır bir melektir” diyor duruyor.
Burada anlatmak istediğim şuydu ona: “Beşikteki çocuğun akil-baliğ olacak kadar büyümemesi için öldürülmesi” ne demektir?
<> Orada resmen gelecekten bahsediyor, çocuk büyüyünce kafir olacaktı.
KIRK YAŞINDAN ÇOOOOK ÖNCE ÖLDÜRÜLMESİ DEMEKTİR.
-devam edecek-
Hans von Aiberg, 02/11/2001 (015/05)
Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.
önceki bölümü oku | 015 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku