“Kur’an’ın başı ve sonunu birleştirmeye son ve ilk harflerden halka yapmaya başladım.” demişim. Devam edelim: Kur’an’da Virgül (vav/”,”) işareti biliyorsunuz BAĞLAÇTIR ve BİNARY cebirinde AND (ve) matematik işareti yerine geçer.
Pekiyi Kur’an’da NOKTA -yani cümle sonuna konan HİÇ bir işaret- yoktur. YOK İDİ, sonradan çiçekler yaparak ayet aralarını açmaya çalıştılar. Bu kadar da enayilik olmaz ki: Cümle sonuna HACCAC zalimi “ÇİÇEK” yapıyor! Bu Araplara yuh ki yuh!
Pekiyi VAV diye bir virgülü HABER veren Allah’ımız, NOKTA yerine hangi harfi TERCİH ETMİŞTİR -de haberimiz yok-?
Hatta, [E] başta beni çok iyi anlayacaklar olacak. Hani şu bir sürü idgam, gunne ve nunlatanlar var ya! İşte n üzerine iki üstün korsan şu olur bu olur…
<> tecvid, Yedi kıraat…
PEKİYİ NEDEN KOYMUŞLAR O “Nunlatan” harekeleri?
<> Nun >>> nokta
Evet NUN “Nokta” idi. Mesela “Alal kavmil kafir” ve NOKTA konacaktı. Ama “Alel Kavmil Kafir*UN” (Nokta) koydular.
O yazılı Kur’an inanın, tüm kudsiyetine rağmen, YAZI VE İŞARETLEME sembolizmi olarak tam bir MASKARALIKTIR.
(Kur’an’ı zatını bundan tenzih ederim. Çünkü Kur’an NEFSİ olmayan bir zattır.) Kur’an=Hur’an’dır. Yani HİTAB dili olarak, “YAZILI” inmediğinden, “NOKTALAMAYA gerek Y O K T U R“.
Haraa >>>>> SÖZLE nakledilen (Masallar gibi) anlamında. (Bakınız Tuareg, Cibuti ve İssar Hami dillerindeki kuşaktan kuşağa nakledilmek için ezberlenen SOYAĞACI kütükleri vb.).
Kur’an ZİKİR olarak inmiştir. Ama KİTAB olarak toplanacağı “Zalikel kitabe” gibi bildirilmiştir.
İnsanlar konuşurken nokta koymazlar. Ama yazarken koymak zorundasınız. (Çiçek değil, basbayağı nokta)
İşte ilk harfi mukatta olan NUN‘un sırrı budur!
Allah’ımız ALAK’ın İLK BEŞ AYETİni indirdikten sonra NOKTA koymuş ve ikinci ayet takımını (NUN/Kalem) indirmiştir. İlk beş ayet BİR KEREDE gelmiştir. İkra/Alak’tan sonra İLK NOKTA konmuştur. (NUN) Sonra İKİNCİ kısım (Kalem ve…) indirilmiştir.
Mesela Fatiha İKİ BÖLÜMLÜDÜR: YEVMİDDİN (NUN NOKTA) sonraki “İyyake na…” ise İKİNCİ bölümüdür. Yani tek fatiha aslında iki bölümlüdür.
Bunu nereden anlıyoruz?
(Pardon ben niçin çok sık soru soruyorum? Çünkü SİZİN ZATEN SORACAĞINIZ sorulara, size zahmet OLMADAN kısa sürede yanıt vermek için sizler adına SORUYU ben kendi kendime soruyorum. “Bunu nereden anlıyoruz?” diye SİZLER adına sormuştum.)
<> İlk beş ayette kısa bir ara ile araya başka bir ayet girmeksizin gelmedi mi?
Daha önce de değinmiştim. Bir açılış suresi olmayan fatiha ZATEN tek sure değildir? İKİ PASAJI bir tek sure haline toplanmıştır. (Toplayan akılsızın yarattığı bir sorun bu.)
NUN (diN gibi) ile bitip ELİF (iyyake gibi) başlıyorsa, zaten cifiri bilen biri için (MESELA DABBET gibi) o surenin İKİ ayrı surenin bir araya getirilmesi olduğunu anlayacaktır.
FATİHA bir fitnedir. (İyi veya kötü imtihan anlamında) İyi olan yaşadı. Pekiyi kötü olan?
FATİHA’nın ilk bölümü >>> yevmiddiN‘e kadar BEDDUA; amaaaa İKİNCİ bölümü >>> “İyyake na’büdü ve iyyake nestain…” ise bunun tersine DUA‘dır. Fatiha da MAUN bir suredir! DİKKAT çarpar! Şaşırmayınız, ÇARPAR diyorum!
Kimleri çarpar? Fatiha’nın ikinci bölümü ardından önce TEBBET EBİ LEHEBin suresi ve bunun ardından, sırayla Alak’ın 5 İLK ardına eklenen 12 ayeti, sonra Kalem’in ilk altısı ardına eklenenler ve sonra Müzemmil ve Müddesir ardına eklenenler…
Hans von Aiberg, 04/09/2003 (183/04)
Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.
önceki bölümü oku | 183 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku