<> teklik ve tekillik arasındaki farkı biraz açar mısınız?
Biri EHADİYYET, diğeri VAHDANİYET. Biri teklik sırrı; ikincisi tekillik sırrı.
TEKLİK >>> MUTLAK BİR;
TEKİLLİK >>> SİNGULARİTY = MATEMATİĞİN YAPILAMADIĞI TEK BOYUTLU BÖLGE anlamında…
EHAD ve VAHİD‘in farkını çok net anlatmıştım. (Tekrara girmek istemiyorum)
Bence bundan önce GÜNDÜZ yaptığımız son chat’i bir daha okuman veya istişare ile idrak etmen gerekebilir. Çünkü bu konuda çoğu arkadaşımız yazı yazdılar. Ama soruyu ayrıntılarsan yanıtlayabilirim.
EHAD elif noktası kez elif noktası +1 olan sayıdır. Bölünemez, çıkarılamaz, antisi olamaz, kendisiyle toplanamaz. HEP SABİT BİR EHAD (Mutlak bir) sayısıdır. İstersen ayrıntılayarak sorabilirsin?
<> ben biraz daha üzerinde düşünüp öyle sorarım tşk
Anlayan arkadaşlarımızın EHAD ve VAHİD farkını grubumuza yazı olarak yazmalarını veya o Chat’imi derleyip asmalarını rica ediyorum. Çünkü çok net anlatmıştım. Arada soru var mıydı??
<> Şu cümle bile anlamak için harika: “EHAD elif noktası kez elif noktası +1 olan sayıdır.”
ELİF ile başlayan dört isim var: ALLAH, EVVEL, EHAD ve İLAHİNNAS! Bunların dördü de E L İ F noktaları İÇİN VERİLMİŞTİR.
Şöyle ki: İLAHİNNAS >>> SONSUZA KADAR tüm sayıların matematiği…
EL EVVEL >>> Bunun Elif noktası olarak +1 değeri.
EHAD ise >>> Elif kez [elif] kez elif… ALLAH >>> +1 oluyor. ELİF noktalarının sırrı budur.
Bu sırrı bizden CANTOR buldu. Yani sonsuz ötesi matematiğini yaptı. Yine bizden Hilbert ise Elif (Aleph) noktalarını ilerletip kendi adıyla bilinen UZAY GEOMETRİSİNİ (Kehf) oluşturdu. Sonra BORGES, topu bana attı. BEN DE, elif kez elif +1 olan EHAD (Absolut one) sayısına ulaştım.
Allah’ın matematiği OLAMIYORDU. Yani Allah’ımızın tekliğini bölüp, çift falan yapamıyorduk. Ama mesela ELMAyı ikiye/dörde… bölebilirsiniz, artık o MUTLAK bir değildir, kesir içerir. Zaten evrenimiz KESRET >>> KESİRLER >>> “bölünmüş çokluklar” üzerine YARATILMIŞTIR. ESİR, KEVSER, KÜSUR vb. de bu demek zaten (öteki adıyla Külli Şey’in)…
Külli şey’in ELİF KEZ ELİF kadardır. Ama +1 olan ALLAH’IMIZA KARŞIT veya eş (şirk) değildir.
Mesela ayette “Allahümme KÜLLİ ŞEY’İN KADİR” veya ALİMA derken, HER BİR ŞEYE anlamından ötede, tüm ihtimalleri:
1. Sonsuz yüzeyli bir tek zarın sonsuz ihtimallerini,
2. Bu zardan sonsuz tane olduğunda SONSUZ KEZ SONSUZ ihtimalleri,
3. Bu sonsuz yüzeyli zardan sonsuz adet olup, BİR TEK KERE değil, SONSUZ KEZ atarak, sonsuz kez sonsuz kez [sonsuz] oldurur. (Allah tüm ihtimalleri her an yaratmaktadır.)
Bu ihtimallerin tümü KÜLLİ ŞEY’in‘dir. Ama ALLAH EHAD‘lığı >>> +1 yani BİR FAZLADIR. Bu yüzden KÜLLİ ŞEY’İN bir “Tanrı” değildir. Allah tüm bunları yaratmaya ve yarattığını bilmeye kudretlidir.
OK? Daha anlaşılır oldu mu?
<> Eğer…+1 olmasa idi “Vahdeti Vücud”u savunanlar haklı olabilirdi (mi?)
EHAD ve VAHİD farkını anlattığım bölümü log olarak elinde tutan varsa, buraya VAHİD olanı copy paste edebilecek miyiz? Vahid’in farkını buraya düzenlenmiş olandan küçük paragraflar halinde aktarabilir misin?
(Ben de bir Hayyalessalat yapayım. 3 dk. sonra buradayım.)
<> EVET EL-VAHİD! O da BİR DEMEK???? Ehad ile Vahid’in farkı nedir? Ehaddiyet ayrı Vahdaniyet ayrı şeyler. Allah neden İhlas’da VAHİD adını kullanmamış, Muvahhid olmayı dilememiş? EHAD demiş VAHİD dememiş!
<> Sizi yormadan ikisi de aynı şey gibi ama, BİRİ ALLAH’IN BİRLİĞİ (tekliği) EHAD ise TEK OLUŞU (tekilliği, singularity, matematik imkansız bölgede oluşu) biri TEKLİK sırrı; öteki de TEKİLLİK sırrı…
<> Bu farkı da anladık mı?
<> Allah’ın İhlas’da TEK+tekil+ünik oluşu var. Vahid herhangi bir’dir: Örneğin TUR dağında tecelli eder. Ama Ehad’a kimse ULAŞAMAZ, O erişilmez matematik imkansız bölgededir. Allah sizlere VAHİD olarak lütfedip GELİR, ama siz gidemezsiniz EHAD makamına! Orası Mir’ac’da Resulullah’a bile YASAKLIYDI! İşte bu yüzden VAHDANİYET denen FELSEFELERİ tek ediniz. Terk ediniz, bırakınız.
<> Artık DABBET KUR’AN’I OKUYORSUNUZ! Allah’ın zatından başka FEYLESOF istemeyin, şirk olur. Ehad’a VAHİD adını düello ettirtmeyiniz.
<> Böylece bu saate kadar geldiğimiz nokta “(Kul hariç) HÜVE+ALLAHÜ+EHAD idi. Devamında ALLAHÜSSAMED… ve sonra kapa parantez EHAD diyerek bu sureyi ÇARŞAMBA GECE chatinde bitireceğimizi umuyorum candaşlarım.
(Geldim: Kur’an okunurken namazı kısa kesmek gerekiyor.)
Evet şöyle bir okuyorum:
“Allah’ın İhlas’da TEK + tekil + ünik oluşu var. Vahid herhangi bir’dir: Örneğin TUR dağında tecelli eder. Ama Ehad’a kimse ULAŞAMAZ, O erişilmez matematik imkansız bölgededir. Allah sizlere VAHİD olarak lütfedip GELİR, ama siz gidemezsiniz EHAD makamına! Orası Mir’ac’da Resulullah’a bile YASAKLIYDI! İşte bu yüzden VAHDANİYET denen FELSEFELERİ tek ediniz. Terk ediniz, bırakınız”.
İşte NET FARK BU! Vahid olarak Allah sizdedir; ama EHAD olarak SİZ ORAYA ASLA GİDEMEZSİNİZ. Arş’ın ötesine geçtiniz mi, siz de ALLAH olurdunuz -haşa-!
Orası yasak matematik bölge… KİMSE AMA HİÇ KİMSE ne gitti, ne gidiyor ve ne de gidecek. Öteki dirilişimizde de kimse o EHAD (Arş üstü) bölgeye gidemeyecek. Allah’tan başka hiçbir kimse…
Hans von Aiberg, 22/08/2003 (175/03)
Not: <> veya [] ile başlayan satırlar, [ ve ] arasındaki kesimler sayın Aiberg’e ait değildir, sohbet esnasında onunla konuşan kişilere aittir veya sonradan eklenmiştir.
önceki bölümü oku | 175 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku