Chat n°
238 - Tarih: 29 temmuz 2004
Not-1:
<> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir,
sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir.
[] ile başlayan satırlar ve [ ] arasındaki kesimler yine
sayın Aiberg'e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.
Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem
konularının yıllar sonra değişmiş
olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken
karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb.
info@aiberg.com adresine
bildirebilirsiniz.
[] Kaptan msccp10SCE
nickiyle bağlandı
<> slm slm kaptanımız
hoş geldiniz
selamen selame Allah'ın yegane dostu olan İbrahim'in
Hanif Milletinin candaşlarına. Teşekkür ve hamd olsun
Hanifliğin banisi Allah'ımıza.
<> selam ve selam, ..........
dostlardan da selam selam
Selam getiren ve selam söyleyenlere, selametli olanlara,
hoşbuluşturana, hoşbuluşturan Es-Selam'a. Ve bulunan
bulunmayan, toplu katılan tüm candaşlara.
CAN
ve DAŞ.
CAN >>>>>
YAHYA.
Dünyanın en eski kelimelerinden biri. Tek C ile yazılırsa CAN (Sanskritçe). Çift C ile CANN:
1. Canlar
2. Cinler (çoğul bağlamında)
3. Ceninler
4. Cennetlikler
5. Generasyon (Sanskritçe Cenom)
6. GEN (Çen, Jen)
7. Genom (İnsan), Gnom (Cin)
Ama hepsinde hayat bulma (CAN+lanma)
var. Canlandırma var. Yahya'nın adresi var, imzası var. MİSAK'ın ta kendisi var.
Selam selam CAN+DAŞ'lar.
Daş ise kariyer demek; ortaklık imece demek; birbirini İKİZ gibi hissetmek demek.
Daş >>>> İKİZ
demek; yol+daş ile yol ikizi demek. Arka+daş ile "Arka
çıkan, sırtını yaslayacağın dostun adı"
demek.
Buna şaşıracaksınız:
Allah dostu ise ULDAŞ demek.
İbrahim gibi... İbrahim ATAMIZ
Milletin "CUMHURBAŞKANI".
Onunla aynı kanı taşımak önemli değil; O
başkanımız, President'imiz. O kurucu/bani, ATA+TÜRK gibi. Allah onu ATANIZ
İbrahim diye bize lanse
etmiştir.
Resulullah onun ahfadının bir SON NEBİSİDİR, Efendimizdir. O bulunduğu
çağ itibariyle EN YÜKSEK AHLAKLIDIR
çünkü ondan sonra Resul/nebi gelmedi ve gelmeyecek. ZORUNLU olarak efendimiz Üsveyi hasena sahibi en en en son yüksek
ahlaklıdır. EN SON YÜKSEK
ahlaklıdır.
Bu Kronoloji itibariyle böyledir. Çünkü üsveyi hasene ile Hatemül
enbiya'yı birleştiriniz. ZORUNLU
olarak o çağın (vel Asr) en yüksek ahlaklısıdır.
Ama onun ahlakı diğer öncekilerden hiçbirinden ÜSTÜN değildir. O sanki (amiyane
deyimle) Mohikanların sonuncusu gibidir. Efendimizin ahlakı SONUNCU EN YÜKSEK AHLAKTIR. Bunu
yorumlayabilir miyiz?
Konuyu şu anda İLK
KEZ -uzun bir aradan sonra- GELECEK
okuyor (aynı anda), nihayet gelecekle senkronize olduk. :)))) Rabbime
şükür-teşekkür ve hamd. Yazdığımız anda
okunuyoruz artık. Filtre (2054) kalktı,
<> şükür
Eski günler gibi OKÇULAR
yüzünden bocalasak da, sonunda senkronize olduk. Bunun için
yorumlarınızı rahatça ve cesurca yazınız CAN+DAŞlarımız...
Çekinmeyin ve yazın, anında okunacaksınız. Bunun
tadını çıkarın, bunun için yazın. Söz sizde... Konu
üsvei hasene...
<> Okçular şimdi de
yerlerinden ayrıldılar mı?
Candaşım, bizim site Hack'lanmadan önce kaç
kişiydik????? (500 cıvarında) Şimdi kaç kişiyiz?
<> 140 civarında
OKÇULAR NEREDE????????????????????????
??????????????????????????????????????????????????
"<> Okçular
şimdi de yerlerinden ayrıldılar mı?"
"<> Okçular
şimdi de yerlerinden ayrıldılar mı?"
"<> Okçular
şimdi de yerlerinden ayrıldılar mı?"
Ben 500 rakamına itirazlıydım -sürekli-, çünkü 500
içinden zaten 313 MÜRSEL
çıkardı -çıkmalıdır-. Anlatabildim mi??
<> evet kaptan
OVERVİEW
şunun içindir: 313
GERÇEĞİNİ (realitesini) sahiden oluşturmak için...
313 >>> Ebcedi Sanskritte >>>> RAsul'dan >>>>>> MÜRSELLER demektir.
313 mürselleri search edebilir misiniz? (Sanskrit'in yeni adı
Ebcedi HİNDİ).
Mehdi neden RASUL?
(Resul değil.) İsa Resul idi, neden yeni gelişinde MESİH RASUL?
Bize ilk ipucu Ali İmran 104'tür?
<> 3-Ali İmran/104: İçinizden
hayra çağıran, iyiliği emredip kötülükten men eden bir topluluk
bulunsun. İşte kurtuluşa eren onlardır.
"Bir topluluk
bulunsun. İşte kurtuluşa eren onlardır."
"Bir topluluk
bulunsun. İşte kurtuluşa eren onlardır."
"Bir topluluk
bulunsun. İşte kurtuluşa eren onlardır."
Tam tercemesi >>>>> İSLAM BİLGİ BİRİKİMİ
oluştuktan sonra bundan bir topluluk ayrılsın.
MEZHEB'ler
ayrılmadan, siz ayrılamazdınız. Mezhebler ortodoksluk ve
katolikliği öne çıkardı, ayrılması gereken ise protestantlardır.
(Hanifler)
<> 3-Ali İmran/104: velteküm
minküm ümmetüy yed'une ilel hayri ve ye'mürune bil ma'rufi ve yenhevne anil
münker* ve ülaike hümül müflihun
"Velteküm minküm
ümmetüy yed'une"
ÜMMET
nedir, MİLLET nedir?
Yanıtı vermiştim >>>> Resulullah
ümmetindeniz, Ama resulullah MİLLETİNDEN
değiliz. Resulullah ümmeti 110. ayette tanımlanır.
(Arapça'sıyla birlikte lütfen)
<> 3-Ali İmran/110: Siz
insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz.
İyiliği emreder, kötülükten vazgeçirmeğe çalışır
ve Allah'a inanırsınız. Kitap ehli de inansaydı kendileri
için elbette daha hayırlı olurdu. İçlerinden iman edenler de
var, ama pek çoğu yoldan çıkmışlardır
<> 3-Ali İmran/110: küntüm
hayra ümmetin uhricet lin nasi te'mürune bil ma'rufi ve tenhevne anil münkeri
ve tü'minune billah* ve lev amene ehlül kitabi le kane hayral lehüm* minhümül
mü'minune ve ekseruhümül fasikun
"Küntüm hayra ümmetin
uhricet lin nasi"
"hayra ümmetin"
"ümmetin"
"ümmet"
"ümmet"
"ümmet"
Bu Resulullah ümmeti ve sahabisi vb.dir. Efendimize emredilen
neydi? "İbrahim milletinden bir hanif olması".
Ümmet mi üstte? Yoksa MİLLET
mi üstte???
<> Millet
110
>>>>>>>>> ÜMMET, 104 >>>>>>
MİLLET olarak ayrılanlar.
Nereden ayrılanlar??? ÜMMET'ten
ayrılanlar... MİLLET oluşturanlar...
Yeni bir akım mı? Hayır çooooook eski bir
akım. ATALARIN hatasız
dini olan HANİF kuruculuğun
Allah dostu'nun mirası olan bir akım.
<> 30-Rum/30: (Resulüm!)
Sen yüzünü hanif olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere
yaratmış ise ona çevir. Allah'ın yaratışında
değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat
insanların çoğu bilmezler.
İbrahim ÜMMETİ diye
asla geçmez, İBRAHİM
MİLLETİ diye geçer.
SONUÇ:
Biz Resulullah efendimizin Ümmetindeniz (yani müslümanız amenna), ama
İbrahim Milletindeniz. (Elhamdülillah
HANİF MÜSLÜMANIZ).
110 böyle bir ümmetten ileride fırkalar mezhepler
çıkacağı ve daha sonra bu kaosu 104 ayetine uyan 313
kişilerin tamamlayacağıdır.
114 ZATEN 313
kişidir, 626 olacak değiliz!!! Her kişi (Zip-Zap) 313 kişi
olacaktır.
Doğu-Batı bitti. Millenium bunu bitirdi. Herkes TAKVASI kadar bu yarışın
içinde olacaktır. Bir futbol takımında, ilk onbire girmek
yarışı gibidir.
Böylece ümmet ve millet kavramlarını
açımsamış oluyoruz.
Biz Musa ümmeti falan değiliz. Biz bütün ümmetlerin
çıkışı-kaynağı, kökü olan MİLLET amaaaa İBRAHİM
milletindeniz.
Ümmet bize vız gelir, aştık ve geçtik bunları.
Ümmet kavramı kavmiyetçilik faşistlik arabistlik olarak dejenere
edildi. Miyadı doldu.
Güle güle ÜMMET
kavramına ve de Kavim kavramına. Hoşbuluştuk MİH!
<> 49-Hucurat/13: Ey
insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve
birbirinizle tanışmanız için sizi milletlere ve kabilelere
ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en
üstününüz O'ndan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah
bilendir, her şeyden haberdar olandır.
<> 49-Hucurat/13: ya
eyyühen nasü inna halaknaküm min zekeriv veünsa vecealnaküm şüubev
vekabaile litearafu inne ekrameküm ındellahi etkaküm innellahe alimün
habir
<> Bu ayette "millet"
kelimesi yok.
EVET
yok, ama MİLLETİ
İBRAHİM var. Buna dahil olmayanlar için bir de CEHENNEM MİLLETİY var. Ya
Sabıkun'a, ya da Cehennem'e. Bu ikisi millettir. Cennetlikler (ashabı
meymene) ise MİLLET
değildir.
İki millet var sadece: İbrahim milleti ve cehennem
milleti. Tercih bizim irademizde.
Orta katta millet yok. Cennetlikler millet değil! Türlü ÜMMETLERİN kabail [kabileler]
düzeninde bir otele yerleştirilmesi gibi...
Belki oraya Usame 1000 Ladin de gidecek. (Allah bilir.) Onun
öldürdükleri de... Katil ve maktul AYNI
yerde, bunlardan MİLLET olur
mu?
Olur mu?
Olur mu?
Anlatabildim mi?
<> evet
Daima Sabıkun'a Mukarrebun olunuz, Naim mekanda makamı
İbrahim'de bulununuz.
<> "ama
MİLLETİ İBRAHİM var" >>> Muhakkak ki Allah
yanında en değerli ve en üstününüz O'ndan en çok
korkanınızdır.
Evet :)
Nereden nereye. Rastgele girdik, ama rastgele çıkmadık.
Kendi değerimizi bilelim. Hanifliğin (Hanif
müslümanlığın) değerini çok iyi bilelim.
ALLAH'IN üzerinize
olan nimetini (Naim cennet) hatırlayınız. Siz birbirinizin (biri
katolik, diğeri ortodoks) candüşmanı-kanlısı iken, gönüllerinize
sevgiyi koyarak uzlaştıran ve sizi KARDEŞLER kılan Allah'ı anınız.
Sevgi, barış (selam 2), hoşgörü, tolere etmek.
Bunlar ÜSVEİ HASENEDE'den
değildir. EVET d e ğ i l d i r bu doğrudan İBRAHİM AHLAKIDIR. Efendimizden değildir.
Tıpkı namaz, oruç, hacc, zekat ve tevhid gibi
efendimizin değil, İBRAHİM
ATAMIZIN hasenatlarıdır.
Eğer öyle olsaydı, biri makamı İbrahim,
ötekisi makamı Mahmudiye olmak üzere iki ayrı katta iki ayrı
makam olmazdı.
UMULUR Kİ...
Size evrenin bir iltimasının sırrını
vereceğim:
Efendimizi Makamı Mahmud'a, SİZ, DUALARINIZLA taşıyacaksınız.
Onun defteri ve ecri bitmiyor. Yani ne kadar DOSDOĞRU (ki sadece Hanif diyebiliriz) müslüman varsa
onların duasıyla efendimiz MAKAMI
MAHMUD'a gidecektir.
DURMAYIN devam
ediniz: Efendimizi MAKAMI
İBRAHİM'e götürmeye devam ediniz.
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Kalanı kuru kalabalık. Milyarlarca olsalar da kuru
kalabalık... Selatüs selam göndermek için yarışsalar da
sabahlasalar da ikindi ve yatsı namazlarını ve tüm sünnetleri
kendilerini parçalarcasına selavat getirseler de "ONLAR KILDIKLARI NAMAZDAN
GAFİLDİR" ve efendimize bu boşuna çabaların
hiçbiri ulaşmıyor.
Açıkça söylüyorum:
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Efendimize 313 kişi yeter.
UMULUR ki ifadesi yerini bir
geçiş kapısı olan Makamı Mahmud'a MUTLAK olarak dahil eder. O kapı aralandı mı, zaten
üst platform (Mukarrebun) devreye girer.
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
Bu sadece Haniflerin elinde
313 yeter, diğer milyarcası KURUKALABALIK!
Efendimizin HANİF
olup olmadığı konusunda tartışmalara açıklık
getirecek şeyleri yazıyorum, FARKINDA
mıyız?
<> evet
İtiraz konusu olan ayetin türkçe ve arapçasını
bulabilir misiniz ltf? Yani efendimiz HANİF
miydi, değil miydi?
<> 17-İsra/79: Gecenin
bir bölümünde de sana mahsus fazla bir namaz olarak uykudan kalk. Kur'an ile
teheccüd kıl; yakındır ki Rabbin seni övgüye değer bir
makam ulaştıra.
<> 17-İsra/79: ve
minel leyli fe tehecced bihı nafiletel leke asa ey yeb'aseke rabbüke
mekamem mahmuda
<> 6-Enam/79: Ben
yüzümü tamamen, gökleri ve yeri yoktan var edene çevirdim ve artık ben
asla Allah'a ortak koşanlardan değilim.
<> 6-Enam/79: İnnı
veccehtü vechiye lillezı fetarassemavati velerda hanıfev vema ene
minel müşrikın
Burada konuşan(lar) yani nakledilen kimler veya kim?
Efendimiz mi???? Yorumlayınız.
<> İbrahim atamız
(Ene=Ben,
İnna=?????") Nasıl ki inne ma.... muhakkak ki demek DEĞİLSE, "ene ve inniy'i de ayırt ediniz.
<> 6-Enam/74: İbrahim,
babası Azer'e demişti ki: "sen putları tanrı mı
ediniyorsun? Doğrusu ben seni ve kavmini açık bir sapıklık
içinde görüyorum".
<> 6-Enam/75: Böylece
biz İbrahim'e göklerin ve yerin melekutunu (muhteşem
varlıklarını) gösteriyorduk ki, kesin inananlardan olsun.
<> 6-Enam/76: Üzerine
gece bastırınca, bir yıldız gördü:"Rabb'im budur"
dedi. Yıldız batınca da:" Ben batanları sevmem"
dedi.
<> 6-Enam/77: Ay'ı
doğarken gördü: "Rabb'im budur" dedi. O da batınca:
"Yemin ederim ki, Rabbim bana doğru yolu göstermeseydi, elbette
sapıklığa düşen topluluktan olurdum" dedi.
<> 6-Enam/78: Güneş'i
doğarken görünce: "Rabb'im budur, bu hepsinden büyük" dedi. O da
batınca dedi ki: "Ey kavmim! Ben sizin (Allah'a) ortak
koştuğunuz şeylerden uzağım".
<> 6-Enam/79: "Ben
yüzümü tamamen, gökleri ve yeri yoktan var edene çevirdim ve artık ben
asla Allah'a ortak koşanlardan değilim."
<> En~aam 6/161 ile
Dehr/İnsan 76/3 ikisi birlikte
"İnnı
veccehtü vechiye lillezı fetaras semavati vel erda hanıfev ve ma ene
minel müşrikın."
"İnnı
veccehtü vechiye lillezı fetaras semavati vel erda hanıfev ve ma ene
minel müşrikın."
"İnnı
veccehtü vechiye lillezı fetaras semavati vel erda hanıfev ve ma ene
minel müşrikın."
"veccehtü
vechiye"
"veccehtü
vechiye"
"veccehtü
vechiye"
Cihet ve vech >>> YÜZ
kelimesi aynıdır. Nasıl ki iki kez iman varsa, iki kez de veche
almak vardır. Bunu kavramaya çalışalım öncelikle, iki selam
gibi.
"veccehtü
vechiye"
"veccehtü
vechiye"
İbrahim atamız bunu BAŞARAN
TEK KİŞİDİR.
GÖKLERDE ve
YERDE ikisini yaratanın
huzurunda HANİF idi.
"ene minel müşrikin"
ise ve "ma ene minel müşrikin"
= "Şirk koşan BEN
değilim" anlamında. Bu farkı da ayırd edelim.
ENE >>> BEN.
İnna >>> BİZ.
Bu ALTIN KURALDIR.
İbrahim atamız bir MİLLET
dilediği ve duası kabul edildiği için, bunun bilinciyle BİZLER demektedir. Ama efendimiz
için "ENE" kelimesi
vardır ve tekbaşınalıktır.
Efendimiz bizim dualarımıza, selam
selamlarımıza muhtaçtır. ACI
GERÇEK AMA DOĞRU.
Bunun tersine o bize şefaat etmeyecektir. Efendimizin ciddi
olarak başı belada. (Eğer bugün kıyamet kopsaydı bu
yetersiz dua kalacaktı.)
313 kişi yeter bu iş için... Adam gibi adam 313
kişi................
Gerisi yığın sözde müslüman kuru kalabalık.
İçlerinde imanlı yok mu? Elbette var.
İyi de onların durumu nedir? İmanlı dostlarımız İKİNDİ ve YATSI
namazlarını gündüz namazlarının evvel ve son sünnetlerini
kılmaktalar ve selatüsselam ile ihlas ile dua etmekteler. Çok da
samimiler... İyi ama, temelde bir şeyler yanlış.
Bana öyle bir ayet bulunuz ki (ilk iniş sırasına
göre başlarda), orada "Sizin gündüz işleriniz olduğundan"
"Allah geceyi seçti" kabilinden bir kavl olsun. (Alak kalem,
müddesir, müzemmil gibi.)
Bulabildiniz mi?
<> 73-Müzemmil/20: Filhakıka
rabbın biliyor ki sen muhakkak gece üçte ikisine yakın ve
yarısı ve üçte biri kalkıyorsun beraberindekilerden de bir taife,
halbuki geceyi gündüzü Allah takdir eder, bildi ki siz onu bundan öte
başaramazsınız, onun için size lutf ile ircaı nazar
buyurdu, bundan böyle Kur'andan ne kolay gelirse okuyun, bildi ki içinizden
hastalar olacak, diğer bir takımları Allahın fazlından
bir kar aramak üzere Yer yüzünde yol tepecekler, diğer bir
takımları da Allah yolunda çarpışacaklar, o halde ondan ne
kolay gelirse okuyun ve namazı kılın ve zekatı verin ve
Allaha karzı hasen takdim edin, kendilerinizin hisabına hayr olarak
her nede takdim ederseniz onu Allah yanında daha hayırlı ve
ecirce daha büyük bulacaksınız, hem de Allah'a istiğfar edin,
şübhesiz ki Allah gafurdur rahimdir
<> 73-Müzemmil/2: Birazı
hariç, geceleri kalk namaz kıl.
<> 73-Müzemmil/3: (Gecenin)
yarısını (kıl). Yahut bunu biraz azalt.
<> 73-Müzemmil/4: Ya
da bunu çoğalt ve Kur'an'ı tane tane oku.
<> 73-Müzemmil/5: Doğrusu
biz sana (taşıması) ağır bir söz vahyedeceğiz.
<> 73-Müzemmil/6: Şüphesiz
gece kalkışı, (kalp ve uzuvlar arasında) tam bir uyuma ve
sağlam bir kıraata daha elverişlidir.
<> 73-Müzemmil/7: Zira
gündüz vakti, sana uzun bir meşguliyet var.
<> 73-Müzemmil/8: Rabbinin
adını an, bütün varlığınla O'na yönel.
"5: Doğrusu biz sana
(taşıması) ağır bir söz vahyedeceğiz".
"5: Doğrusu biz sana
(taşıması) ağır bir söz vahyedeceğiz".
"5: Doğrusu biz sana
(taşıması) ağır bir söz vahyedeceğiz".
Bu söz nedir acaba?
"2: Birazı hariç, geceleri
kalk namaz kıl. - 3: (Gecenin) yarısını (kıl). Yahut
bunu biraz azalt. - 4: Ya da bunu çoğalt ve Kur'an'ı tane tane oku. -
5: Doğrusu biz sana (taşıması) ağır bir söz
vahyedeceğiz. - 6: Şüphesiz gece kalkışı, (kalp ve
uzuvlar arasında) tam bir uyuma ve sağlam bir kıraata daha
elverişlidir. - 7: Zira gündüz vakti, sana uzun bir meşguliyet var. -
8: Rabbinin adını an, bütün varlığınla O'na
yönel."
"6: Çünkü gece
kalkışı hem daha etkili, hem de söz bakımından daha
sağlamdır."
Şimdi bu namazı irdeleyelim: Birincisi sadece efendimize
ait olanı. (İsra 79 sanırım) Onu biz kılamayız.
<> 17-İsra/79: Gecenin
bir bölümünde de sana mahsus fazla bir namaz olarak uykudan kalk. Kur'an ile
teheccüd kıl; yakındır ki Rabbin seni övgüye değer bir
makama ulaştıra.
Bu
sadece efendimize ait bir tecehhüddür, sadece eşlerinin cilbab giymesi
gibi... Biz eşlerimize giydiremeyiz. Biz bu namazı da
kılamayız. Ama biz Müzemmil'deki NAMAZI
kılarız.
Bu
taşınması zor sır şu: Gündüz iki tarafta ikişer
rekat farz kıl, geceleyin de iki rekat farz kıl ve gündüz bu dört
rekattan başka kılma.
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
Patrondan işyerinden ÇALMA,
vakitten çalma. Sana Allah uzuuuun bir gece veriyor. (Kışın 17
saat; ekinokslarda 12 saat ve
yazın ise 7 saat)
"GECE kalk ve
dilediğin kadar (gecenin uzayıp kısalmasıyla
orantılı), dilediğin kadar, GECENİN
BİR YERİNDE kalk ve namaz kıl, ikişer rekattan
sınırsız namaz kıl veya KILMAsan da olur". (Emir kipi değil, ricadır)
Şimdi elimizde böyle bir hüküm varken, tutup da sabahın
sünneti, öğlenin evvel ve son sünnetleri, ikindinin (???????????????????)
sünneti, Akşamın sünneti, Yatsı'nın
evvel ve son sünnetleri diye bir sürü MAVAL
namaz kılabilir miyiz?
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
Buyrun her şey belli, bunu tartışalım lütfen.
İçimize sindirelim ve ata dinindeki gibi (İbrahim namazını
kastediyorum) AYNEN
kılalım.
<> Mealci/tefsirci "asil,
çoğulu asal" "akşam üzeri, ikindi/ikinci vakit"
kelimesi ile "asr" kelimesini aynı sayıp(?) asr kelimesine
ikindi namazı uyduruyor :(
Evet. :( Bu dini şeytandan kurtarma zamanı geldi.
Şeytan overview üzerine, artık çevremde cadı
kılığında tur atmaya başladı. SOMUTLAŞIYOR şeytan. Ebi
Leheb'leri tamamen üzerine aldı.
Konuya dönelim: GÜNDÜZ
bize emredilen namazların farzı ve rekatı belli. (Tarafeyn en
nehar ve etrafen...)
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
"7: Zira gündüz vakti, sana uzun
bir meşguliyet var."
Meşgalemiz işimizdir, nafaka temin ettiğimiz
işimizdir. ONDAN
çalamazsınız. O helal rızk içinde sadece (mesela öğlen
paydosunda) tarafeyn namazlarını kılabilirsin.
Bunun dışında sen HIRSIZSIN veya MAUN'sun
veya kıldığın namazdan gafilsindir. Tıpkı Cuma
gününü tatil yapmak isteyen zihniyet gibi Ehli Kitab müşriksindir.
Cihad da böyle esnek bir terimdi hatırlayınız...
Cihad da cihad diye gidiyor Vatan için gidin ölün, geri dönmeyin, şehid
olun, kanınızın son damlasına kadar
çarpışın.
Allah böyle mi diyor????
Hani bir ayet vardı, seferi namaz ile ilgili,
sanırım 102 idi. (Nisa mıydı)?
<> 4-Nisa/102: Sen
onların aralarında bulunup da onlara namaz
kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle
beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar.
Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı
arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer
kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı
bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kafirler arzu
ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil
olsanız da size...
103 lütfen.
<> 4-Nisa/103: Namazı
bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima)
Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru
kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.
Belki
de 101 idi?
<> 101 de var; "ve
Arz'ı teptiğiñizde (bu deyim yolculuk añlamına gelir, ama
Araplar'da kuşlarıñ yiyecek aramaya gitmesi için de bu deyim
kullanılır, bir kuş yiyecek bulmak için kaç km ve kaç saat
gider?) artık değildir size günah, salattan
kısaltmañız..."
<> 4-Nisa/101: Yeryüzünde
sefere çıktığınız zaman kafirlerin size kötülük
etmelerinden endişe ederseniz, namazı kısaltmanızda size
bir günah yoktur. Şüphesiz kafirler, sizin apaçık
düşmanınızdır.
104?
<> 4-Nisa/104: O
(düşman) topluluğu takip etmekte gevşeklik göstermeyin.
Eğer siz acı çekiyorsanız onlar da, sizin çektiğiniz gibi
acı çekmektedirler. Üstelik siz Allah'tan, onların ümit etmedikleri
şeyleri umuyorsunuz. Allah ilim ve hikmet sahibidir.
YAĞMURDAN söz
eden kısım bu ayetlerde yok!!!!! Şiddetli yağmur ve HASTALIK halinde silahı terk edin
emrini neden bulamıyorum???
<> 102'de; nezle bile
olmamızı istemiyor Allah.
Evet ama ayeti bulamıyorum, eksik mi yazıldı???
<> Evet eksik
yapıştırılmış.
Aman dikkat, bunu TAM olarak
yapıştıralım.
<> 4-Nisa/102: Ve
o vakıt sen içlerinde olub da onlara nemaz
kıldırdığında içlerinden ir kısmı seninle
beraber namaza dursun, silahlarını da yanlarına alsınlar,
bunlar secdeye vardıklarında diğer kısım
arkanızda beklesinler, sonra o nemaz kılmamış olan
diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve
ihtiyatlı bulunsunlar ve silahlarını yanlarına
alsınlar, kafirler arzu ederler ki silahlarınızdan ve
eşyanızdan bir gafil bulunsanız da size birdenbire bir
basgın bassalar, eğer yağan yağmurdan bir eziyyet varsa
veya hasta iseniz silahları bırakmanızda beis yoktur, bununla
beraber ihtiyatı elden bırakmayın çünkü Allah kafirler için
mühiyn bir azab hazırlamıştır.
<> Eğer size yağmur
gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız
silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur.
"Eğer size
yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız
silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur."
"Eğer size
yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız
silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur."
"Eğer size
yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız
silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur."
<> Nezle bile
olmamızı istemiyor ALlah
Gördünüz mü????
Cihad da cihad diye gidiyor. Vatan için gidin ölün, geri dönmeyin,
şehid olun, kanınızın son damlasına kadar
çarpışın. Allah böyle mi diyor????
<> Savaşmak için
Qur'aan'da "qatelu" demiyor mu? Neden "cahidu" kelimesi
savaşmak diye çevriliyor?
Allah canlı bomba olarak intihar edin mi diyor? Allah
bizlerin yağmurdan taciz bile olmasını istemiyor, silah
bıraktırıyor.
Cihad da cihad diye gidiyor. Vatan için gidin ölün, geri dönmeyin,
şehid olun, kanınızın son damlasına kadar
çarpışın. Allah böyle mi diyor????
<> Onlara Türkçe'de niyazi
deniyor :)
Yazık değil mi, onmilyonlarca ŞEHİDE. Şehitler mi acaba? Kaçı gerçekten
şehid?
Ayetlerin pazarlığı yapılmaz dostlar. Allah GÜNDÜZ NAMAZ (4 rekat
dışında) kılmayın diyorsa, pazarlık
yapmayın. GECE kılın
diyorsa, gece kılın, pazarlık yapmayın.
Gece dilediğiniz kadar kılın veya
kılmayın bunda da size VEBAL yok.
Hele bu kısa yaz gecelerinde bunu bile yapamıyorum. 6
rekat = 3 vakit farzımı kılıyorum. (Zaten seferi=Mobile'im)
Şimdi halen pazarlık yaparak "Ben ikindi
namazının sünnetini kılacağım" diyecek halimiz
kaldı mı?
İçinize sindirmeniz için söylüyorum: MUTMAİN olmadığınız bir durum var mı?
Sünnet namazları gibi, gündüz kılınan sünnet namazları
gibi, açıkça tartışalım.
Atamız babası Azer ile tartıştı, Allah
ile tartıştı. BİZ
NEDEN TARTIŞMAYALIM????
MUTMAİN
olmak için kendiniz için tartışın. Bunlar anında gelecek
tarafından YENİDEN
okunmaya başlandı.
Ben kısa bir yemek molası veriyorum ve on dk içinde
geliyorum. (Sandviç yerken sizi okuyorum)
<> afiyet olsun
<> Mealciler/tefsirciler 25/5;
33/42; 48/9; 76/25; 7/205; 13/15; 24/36 ayetlerindeki asil ve asal kelimeleri
akşamüzeri demek "elif sad lam" ile bunu nasıl oluyor da
"ayn sad re" ile yazdıkları "asr" ile aynı
diyorlar?
Gündüz sünnet namazları ve uydurma bir de ikindi
kılınabilir mi? Bunun pazarlığının
olmayacağı konusundaki mutmainliğinizi oluşturunuz ltf.
<> Bu noktada şunu da
ekleyelim; Sünniler namazı 5 vakit derken, hakkında hiçbir ayet
olmadığı halde Hacc'da Arafat Dağı'nda ve Müzdelife'de
3 vakit kılarlar, güya cem ediyorlarmış/birleştiriyorlarmış,
Nisa' 4/103 açık olarak yazılı; VAKİTLİ/SÜRELİ
olarak farz kılındı diye, madem ki 5 vakit nasıl olur da
öğle ikindi vaktinde ya da ikindi öğle vaktinde
kılınır ya da akşam yatsı vaktinde, yatsı
akşam vaktinde kılınır? :)
:) Cihad da cihad diye gidiyor. Vatan için gidin ölün, geri dönmeyin,
şehid olun, kanınızın son damlasına kadar
çarpışın. Allah böyle mi diyor???? Sünnet namazlarının
da durumu BUDUR!!!!!!!
<> Üstelik Hanefiler'e göre
49,5 derece eñlemiñ kuzeyinde (coğrafyaya göre ılıman bölge
sınırı burası 50. derece eñlemi) yılıñ belli
zamanlarında hiç tam karañlık olmaz, ama şafak olur (hem sabah
hem de akşam), alacakarañlık olur, buralarda YATSI için uydurulan
vakit hiç olmaz yılıñ belli zamanlarında, Hanefiler'e göre bu
zamanlarda yatsı kılınmaz, hani 5 vakit FARZ idi. ALlah burasını
unutmuş mu haşa? Yoksa 5 vakit diyenlere göre añcak kuzey ve güney 50
derece eñlemler arasındakiler mi müslüman olabilir?
;))
<> 11-Hud/114: we
eqım is salate tarafeyn in nehari we zülefen min el leyli...
<> 11-Hud/114: we
salatı iqamet et gündüzüñ iki tarafında/yanında, geceden de bir
zülef olarak...
<> Burada Elmalılı
Mehmed Hamdi Yazır da, 5 vakit için kulp aramış,
"zülef" kelimesi çoğuldur demiş, saçaklar demiş.
Kelimeniñ añlamını Elmalılı'nıñ dediği gibi
saçaklar desek de, geceniñ saçakları demek için "zülef el leyli"
denir Arapça'da.
<> Zülef için, Farsça zülüf
(saç, saçak) kelimesiniñ çoğulu demiş Elmalılı, çoğul
olduğu için de üçtür demiş, zülüfler için, akşam, yatsı,
sabah namazı demiş, sabah namazını gece namazı
yapmış(!), gündüze de elbette öğle ile ikindi kalmış,
ama tutturamamış gene de Elmalılı; ayette "gündüzüñ
iki yanında" yazıyor, öğle ile ikindi namazları
gündüzüñ ayni tarafında /bir yanında, nerede gündüzüñ ilk
yarısınıñ namazı? Üstelik sabah namazına n'asıl
gece namazı diyor Elmalılı?
<> Hasan Basri Çantay, burada
üstadı Elmalılı'nıñ saçmalamasına katılmaz,
mealinde bu ayet için düştüğü dip notta "gündüzüñ iki
tarafındaki namazlar, sabah, öğle, ikindi, gecedeki namazlar da akşam
ve yatsıdır" deyip işiñ içinden sıyrılır. O
da kaçamak bir ifade ile añlatır.
<> Farsça'da "zülüf"
alna düşen saça denir ki ak alnı ayıran kara çizgi olur
değil mi? Bu zülef kelimesi añlaşılacağı üzere Arapça
değildir, bir de şu var; Farsça zülüf kelimesinden çoğul da
olmuyor...
<h> Efendimiz kaç vakit
kılmış?
<> Hadislere göre mi? Efendimiz
Qur'aan'a uymayacak mı? Öyleyse nasıl nebi/resul olabilir?
<h> Siyeri Nebiye göre?
<> ALlah, Salatı
mü'minlere vakti belirli farz kılacak, bir nebi de kalkıp bunu
değiştirecek? Efendimiz öldükten 140 yıl soñra yazılan Siyer
adlı kimi kitaplar, Qur'aan'ı değiştirebilecek? İLK
SİYERLERİÑ hiçbiri yok. ALlah, Salatı mü'minlere vakti belirli
farz kılacak, bir nebi de kalkıp bunu değiştirecek???
<> Hadis denen
saçmalıklara bakarsak, SAHİH HADİS'e göre Efendimiz işi çok
olan İKİ VAKİT namaz kılabilir diyor, kütüb-ü sitte'de var.
OLACAK iş değil! Bir Resul/Nebi olacak, kendisiniñ
aracılığıyla gelen El Kitap'tan olan Qur'aan'a uymayacak,
olur mu öyle şey?
<> Ya da ALlah -haşa-,
"ya Muhammed, ben 3 dedim, ama isterseñ sen 5 yap" mı diyecek????
ALlah ve O'nuñ ayetlerinden başka, soñradan olan herhangi bir nesne ya da
kimse, inanmak yönünden BİZi ilgilendirEmez. Dr. buyuruñ gene
gevezeleğim tuttu, böldüm
<> 69-Hakka/45: O
bize isnaden bazı laflar uydurmağa kalkışsaydı,
<> 69-Hakka/46: elbette
biz onu, ondan dolayı yeminiyle yakalardık.
<> 69-Hakka/47: Sonra
da ondan vetinini (iliğini) keser atardık.
<> 69-Hakka/48: O
vakit sizden hiç biriniz ona siper de olamazdınız.
<> 69-Hakka/49: Ve
o hiç şüphesiz unutulmayacak bir öğüttür, korunacaklar için.
<> 69-Hakka/50: Bununla
beraber biz biliyoruz ki, sizden inanmayanlar var.
Eline ve yüreğine sağlık.
Tartışılmasını istediğim bir konu
da, şu gündüz namazlarının SÜNNETLERİNİN
(yani bir tür nafiledir) V A K T İ olur mu????????????? Hacet namazının
vakti olur mu?
Öğlenin evvel sünnetini taaaa geceleyin NAFİLE olarak kılarsam (aslında VİTİR vacib budur) efendimiz beni lanetleyip hutameye mi
gönderecek? Şefaat etmeyecek mi?
SÜNNET
denen namaz(!)ların VAKTİ olur
mu? Hani GÜNDÜZ bizim için
meşguliyetti????
<> 72-Cinn/22-23: De:
Doğrusu beni Allah'dan hiçkimse/bir kimse bile kurtaramaz ve Onun
aşağısındakilerden bir sığınacak da bulamam
ancak Allahtan ve Onun risaletinden tebliğ yapabilirim.
Sünnet namazlarını TOPTAN
KALDIRIN! Yerine Vacib gibi olan (dilek kipidir emir sığası
değildir) V İ T İ R
namazını (üstelik dilediğiniz kadar ikili rekat
kombinezonları halinde) kılınız.
DEMEK Kİ
namaz, HANİFLİKTE ikiye
ayrılıyor (üçüncüsü de var):
1. Altı rekat, ÜÇ
VAKİT FARZ, ki bu EMİR
KİPİDİR ve kaçınılmaz.
2. Dilek kipi (Vitir vecibesi) olan ve dilediğiniz kadar
kılabileceğiniz GECE nafile
namazları. (Bunlar asla gündüz kılınamaz.)
(3 >>> Sadece
efendimize özgü onun kılacağı namaz türü -ki bizi hiç
bağlamıyor-.)
Bunu NET olarak çok iyi
anladık mı? (Hanifliğin kitabı yazılıyor burada.)
<> evet
Gece istediğiniz kadar VİTİR
ediniz, adını koymayınız ama tüm gündüz sünnetlerini
ikişer ikişer selam vererek dilediğiniz gibi VİTİR vaktine
ekleyebilirsiniz. Üstelik kısıt yok, 0 ve 2'den başlayarak 22222222222222222
rekat kılabilirsiniz. Bunun adı VİTİR
olacaktır, bunu net gördük mü?
<> evet
<> FARZ OLMAdığı
için her gece kılınaMAz.
İsra/79 ile sakın Müzemmil ayetini
karıştırmayın. İlki efendimize, ikincisi BİZLERE. (Ve emir de değil,
yani farz bile değil)
Dikkat ediniz, sadece size değil tüm GELECEĞE yazıyorum. Ben Hans sizleri "NAMAZ KILMAKTAN MEN ETMİYORUM",
geceleyin daha çok namaz kılmanızı öneriyorum. Yani sabah,
öğlen, ve gecenin müekkede sünnetleri denen 2+2+4+..... gibi sünnetlere,
sünnetler ile KISITLI kalmayın,
gündüz sünnetleriymiş gibi DAHA ÇOK
namaz kılın diyorum veya hiç kılmayın.
Allah Feraiz için bizi kredi borcu sığasına çeker
vecibe için çekmez. Kılmasanız da size bir şey olmayacak.
Bu kadar açık konuşuyorum. Ben sizi namaz kılmaktan
men etmiyorum, sizlere DOSDOĞRU
NAMAZ kılmanızı (Allah emri olarak) naklediyorum.
DOSDOĞRU NAMAZI
KILINIZ.
Dosdoğru namazı kılınız lütfen.
D O S D O Ğ R U
Dosdoğru din HANİFLİĞİN
dosdoğru NAMAZI olarak...
Anlaştık mı?
<> evet
<k> 2-Bakara/43: Namazı
dosdoğru kilin, zekatı verin ve rüku edenlerle birlikte siz de rüku
edin.
O halde [K] senden başlayarak MİSAK alıyorum.
Dosdoğru namazı kılmak demek KABUL EDİLEN NAMAZ demektir. Efendimize bu namaz selatüsselam
olarak ULAŞIR,
diğerleri Ç Ö P E ..... Efendimiz
DOSDOĞRU namazın selavat
ve selamlarına MUHTAÇ, çöplük
ile ne ilgisi olabilir?
"Namazı dosdoğru kılın, zekatı da
dosdoğru infak edin ve RÜKU
edenlerle RÜKU edin"
Üç mezhebiz artık:
Ortodoks islam
Katolik islam
ve Hanif islam
Bu üçünün R Ü K U 'su (cemaatleri) başka
başkadır.
Mesela gidip de Ortodoks islam camisinde İKİNDİ veya yatsı
kılamayacağımıza göre
veya Katolik müslüman mescitlerinde EVVEL SÜNNET son sünnet kılamayacağımıza göre
ve sadece HANİFLER
dosdoğru namaz kılacağına ve zekat vereceğine göre
yine Hanifler
"rüku edenlerle
birlikte siz de rüku edin"
"rüku edenlerle
birlikte siz de rüku edin"
"rüku edenlerle
birlikte siz de rüku edin"
ayetinin MUHATABIDIR.
Bizim mescidimiz olmayacaktır. Çünkü bir öteki rükunet görmüş cemaatlerde, cemaatlerin
yıkılası mescidlerinde, ve parayla satın
alınmış imam-papazlarıyla, ve onların EP-EĞRİ namazlarıyla bir
cemaat olup (yani onlarla rükun) edemeyiz. Yollarımız
ayrılmıştır.
Biz kendi DOSDOĞRU namaz
ve infak ve RÜKUNCU (kendi
candaşlarımız topluluğuyla) DOSDOĞRU namazı kılabiliriz.
[K]'nin
verdiği ayet buydu işte.
Neden zekat? Çünkü onlar (ortodoks ve katolik'ler) kendileri
yeşil sermaye gibi KENDİ aralarında
bu işi birbirlerine destek ve hatta rüşvet için kullanıp
adına zekat diyorlar.
Ama bizim böyle bir MÜSİAD'ımız
veya diyanet işleri başkanlığı bütçemiz veya
vakıf hovardalığımız YOK.
Kendi aramızda REKAT için
ZEKAT veriyoruz. Yani Rükun için
Zükun veriyoruz. Aksi halde nasıl bu giderler ödenir? Telefon
faturaları (sizinkileri kastediyorum) başta olmak üzere, bu 313 MÜRSEL'i nasıl bir arada
tutacağız veya oluşturacağız?
Bizim bir zekatımız yüz tane veren BEREKETLİ bir buğdaydır. Buğday
başağıdır ki içinde 100
DANECİK vardır.
<> 5/44,63'teki ahbar için
mealci/tefsirci ne demiş, 9/31 ve 9/34'te bu añlamı neden
yazmamışlar? 9/34'te "EY IMAN EDENLER! din bilginleri,
hocaefendiler, rahipler (korkutucular, vaizler)... insanlarıñ
mallarını batıl yere yerler, Allah yolundan saddederler,
altını ve gümüşü biriktirirler..." diyor
Evet AHBAR yani "Yetkili ağız, münadi,
tellal, deklarasyon yetkilisi vb." Bunlar DİN SINIFI oluşturmuşlardır.
Ahbar'ın haberleri de yalan Hadis, yalan Tefsir, yalan evliya
masalları ve şeytanın işleriyle doludur.
Allah bizi, maaşa bağlanmış PAPAZ (Ahbar) peşinde cemaat (Rakin/rüku
eden) ETMESİN!
<> amin
Biz, DOSDOĞRU
DİN'in, dosdoğru namazının, dosdoğru
infakının, dosdoğru rükuncularıyız (cemaatiyiz).
Allah'ın sıratel müstakıymi budur. Bu Hidayet, Atamız
İbrahim ve kutsadığı milletinin sıratel
müstakıymidir.
<> Bizdeki zekat >>>
Baqarat 2/261
<> 2-Bakara/261: Mallarını
Allah yolunda harcayanların durumu, bir tanenin durumu gibidir ki, 7
başak bitirmiş ve her başakta 100 tane var. Allah,
dilediğine daha da katlar. Allah'ın rahmeti geniştir. O, her
şeyi bilir
Evet. Teşekkür.
Bu BEREKET'tir. BİR+İKİ+YEDİYÜZ.
<> Ben buna şahidim örnek
olarak.
Ben de şahidim...
Sanırım yorgunum. YARIN devam?????
<> tamam
<> sağolun
O halde geronimo aniden kaçıyor ve sizi her zamanki Rabbine
emanet ediyor. Rabbi zıdni ilmi.
<> Teşekkürler.
Ben teşekkür ederim size ve Rabbime. Hamd ederim sadece
Rabbime. (İkisinin farkı budur) ;) RZİ.
<> selam selam. Hg