Peygamberin okuma-yazması – Sağ el – Peygambere mahsus şeyler – Teneffüs – Peygamberin özel hayatı

<> 29-Ankebut/48: Sen bundan önce, ne bir yazı okur, ne de elinle onu yazardın. Öyle olsaydı, batıla uyanlar kuşku duyarlardı.

Orada Yemin (SAĞ EL) de var ve atlanmış. Ama bu ayete ÇOK DİKKAT

Bir daha bakınız

Bir daha

ve bir daha…

“Ne bir yazı okur, ne de elinle onu yazardın. Öyle olsaydı, batıla uyanlar kuşku duyarlardı.”

1. Ne bir yazı okur,

2. Ne de elinle onu yazardın

3. Öyle olsaydı, batıla uyanlar kuşku duyarlardı

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kuşku duyarlardı!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuşku DUYMAYALIM diye ALLAH açık ÇEK VERMİŞ. Resullullah HİÇ OKUMADI ve HİÇ YAZMADI… Bundan  K U Ş K U  duymak battaldır. Ammmmaan DİKKAT!

<> Ayet “BUNDAN ÖNCE” diyor, yani Kur’an’dan önce Resulullah ümmi idi. Tevrat ve İncil’i bilmiyordu ve onları yazmamıştı. Ben ayeti böyle anlıyorum.

Oradaki kelimenin arapçasını yazar mısınız?

<> Çünkü bilindiği gibi Ehli Kitablılar genelde Kur’an için, Tevrat ve İncil’in kopyası ve taklidi diyorlar, ayet bunu eleştiriyor bence.

Ama Arapça’sına bakalım. Buldunuz mu?

<> “bi yemini ke”

(Senin SAĞ ELİN İLE) demek… Ben hepsini istiyorum lütfen.

<> 29-Ankebut/48: “… we la tekhuttu hu bi yemini ke izen le ertabe’l-mubtılun”

Gördünüz mü?

TÜM ESKİ KİTAPLAR için değil: “Sadece Resulullah’a mahsus” olarak özel olarak ona hitap edilmiş.

<> “ke”

Aynı ifadeleri şunlarda da bulacaksınız.

“Yalnız KE (Sana) mahsus olmak üzere gecenin bir yerinde kalk ve namaz kıl”

“Yalnızca SENİN eşlerine mahsus olmak üzere Cilbab (Kukuletalı pelerin) giysinler”.

Bu ve benzeri ifadeleri karşılaştırın ta ki mutmain olana kadar. Sonra “YALNIZCA SANA AİT” kelimesinin anlamı üzerinde çok durmalıyız.

<z> Sohbet devam ediyor mu?

Strasbourg karlar altında inlerken keyfin nasıl?

<z> Allah razı olsun hocam, sizlerin keyfi sıhhati nasıl?

<z> Hayır kar yok.

Bahçemde yarım metreden biraz az var. Ama güneş görünce iki parmağa iniyor.

<z> Ama Strasbourg’a yakın bir zamanda gelir mutlaka, havalar çok soğuk.

Oraya gelmez, çünkü Rhein/Reine [Rhin] nehri bir vadi ve oluk üzerinde bu nedenle soğuğu almıyor. (Bir tür golfistrim gibi.)

<z> Evet. Ama gelince iyi geliyor. Geçen sene son 30 senede en fazla kar yağmıştı: 30-40 cm

 

Schwartzwald’ları internetten seyrettim, kar altında muhteşem bir görüntü. Çok yakınsınız oraya zaten.

<> Evet, biraz yükseğe çıkınca iyi oluyor, mesela Belfort’ta bizim derneğe ait kamp merkezi var, acayip güzel oluyor. Schwartzwald’in Fransa kısmı, yani Vosges dağları.

İşte karaormanların bulunduğu Suab (Schwabischen) Alpleri Size DOĞAL bir TOROS dağı gibi duruyor. (Antalya sıcak, Konya soğuktur, bilirsin)

<> “Sonra “YALNIZCA SANA AİT” kelimesinin anlamı üzerinde çok durmalıyız.” demiştiniz.

[Candaş] Arada bir teneffüse çıkarmıyorsun bizi…

<> :)) pardon, heyecan bastı mazur gorun..

Şakaydı ;=))

Bazı giyim kuşam ve bazı ibadetler, bazı evlilikler (7 eş alabiliyordu) ve kişisel yetenek olan okuma-yazma işi SON DERECE ÖZELDİ.

Gece kalkıp sadece Resulullah’ın namaz kılması vb. hep ÖZEL olarak kendine AİT idi…

Bu ayetteki ifade de tamamen AYNIDIR.

Zaten söylüyor. KUŞKU DUYAR ve BATILA düşerler idi… diyerek…

Yani Resulullah’a 7 eş birden almaya izin verilmiş. Gelini ile evlenilmesine izin verilmiş. Eşleri olan annelerimize özel cilbab biçilmiş…

Resulullah da “Daha önce yazmamış-çizmemiş”

Oradaki YEMİN=SAĞ el “SENİN” sağelin anlamına geliyor ve özel olarak Resulullah’a ÖZELLEŞTİRİLİYOR

Söylediğim ayetleri “İYİCE” izleyip, araştırırsanız Son derece ÖZEL olduğunu anlayabiliriz…

Üslubunu yakalamak gerekli Kur’an’ın.

Bunu en iyi bilenlerden Bizim Yaşar nuri bey bile kıvıramıyor. Kur’an’larının meali, tevili, tefsiri bozuk… Çünkü o da KLASİK.

Kur’an bir üslub, Allah söylemidir… O sanatı yakalamalı ve hissetmeliyiz.

-devam edecek-

Hans von Aiberg, 19/12/2001 (034/10)

Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [  ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.

Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.


önceki bölümü oku | 034 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku

034-10-peygamber-ozel-hayati

Yorumlar